تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733651
شناسه : 3733651
تاریخ :
اخذمجوز راه اندازی رشته گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی البرز اقتصاد ایران: کرج- معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: برای اولین بار در کشور مجوز راه اندازی رشته کارشناسی ارشد ناپیوسته گردشگری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی البرز کسب شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، شهروز یزدانی اظهار کرد: به استناد رأی صادره در دویست و نود و سومین جلسه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی و طی نامه وزیر بهداشت، با راه اندازی رشته کارشناسی ارشد ناپیوسته «گردشگری سلامت» در دانشگاه علوم پزشکی البرز موافقت شده است.

وی ادامه داد: مجوز راه اندازی این رشته، پس از پیگیری‌های ریاست دانشگاه و معاونت آموزشی دانشگاه با معاونت آموزشی وزارت بهداشت، به دانشگاه علوم پزشکی البرز (به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشنهاد دهنده و مجری تدوین برنامه آموزشی رشته مذکور)، اعطا شد.

یزدانی افزود: پیشنهاد ضرورت تأسیس رشته گردشگری سلامت، در جلسه ۲۷۷ ام شورای معین شورای عالی برنامه ریزی آموزش پزشکی، مطرح و مصوب شد و روند تدوین، اصلاح و تکمیل پیش نویس برنامه آموزشی، طی حدوداً سه سال (از تابستان سال ۱۴۰۰) و صرف بیش از ۱۰۰۰ نفر ساعت و بیش از ۱۰ مرحله بازنگری انجام شد و پس از تصویب برنامه پیشنهادی در شورای عالی برنامه ریزی آموزشی، در خرداد ماه ۱۴۰۳ توسط معاون آموزشی وزارت بهداشت به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه رسالت این دوره آموزشی، تربیت نیروهای آگاه به مسائل علمی و عملی روز، توانمند، مسئولیت پذیر و حساس به سلامت افراد و جامعه در حیطه گردشگری سلامت است خاطر نشان کرد: تربیت نیروهایی که تخصص خود را در زمینه‌های ارائه خدمات مدیریت گردشگری سلامت در اختیار گردشگران سلامت، شرکت‌های تسهیل گر گردشگری سلامت، بخش IPD بیمارستان‌ها، دهکده‌های سلامت و دیگر سازمان‌های فعال در این حوزه قرار دهند.

معاون آموزشی دانشگاه همچنین هدف اصلی این رشته تحصیلی، آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر در برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی و تصمیم گیری در خصوص خدمات گردشگری سلامت و همچنین مدیریت واحدهای مختلف فعال در این حوزه برشمرد.

وی تصریح کرد: حداقل نیمی از گردشگران سلامت از طریق واسطه‌ها وارد کشور می‌شوند در حالی که برای ارائه خدمات حرفه‌ای و شناسنامه دار، دانش آموختگان این رشته می‌توانند در هر کدام از اضلاع مثلث گردشگری سلامت (گردشگران سلامت، مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری سلامت، شرکت‌های تسهیلگر) نقش مؤثری ایفا کنند.

یزدانی ادامه داد: با تأسیس این رشته امکان بهره برداری حداکثری از مزیت‌های رقابتی و نیز ظرفیت‌های موجود گردشگری سلامت در ایران توسط نیروهای متخصص این حوزه مقدور خواهد شد و با تربیت دانشجویان در این دوره و حضور آنها در عرصه، می‌توان در رقابت‌های منطقه‌ای و جهانی موفق شد.