تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3733634
شناسه : 3733634
تاریخ :
مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا: تو روح پلتفرم‌های بسته! اقتصاد ایران: مارک زاکربرگ می‌گوید هروقت درمورد پلتفرم‌های بسته صحبت به‌میان آید، عصبانی می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، در دو دهه‌ فعالیت خود در این شرکت، تغییرات زیادی را از سر گذراند و اخیراً چهره‌ای به‌ظاهر صادقانه‌تر از خود به‌نمایش گذاشت، اما به‌نظر می‌رسد در گفت‌وگوی زنده‌ی اینترنتی با جِنسِن هوانگ، مدیرعامل انویدیا کمی بیش‌ازحد انتظار از کنترلش را ازدست داده است.

به‌نوشته‌ی انگجت، گفت‌وگوی زاکربرگ و هوانگ به‌طور معمول با تبریک این دو مدیرعامل میلیاردر به یکدیگر بابت پیشتازی در هوش مصنوعی آغاز شد. زاکربرگ قبل‌ از اینکه به موضوعات همیشگی ازجمله بسته‌بودن پلتفرم‌های اپل بپردازد، مطمئن شد که اطلاعیه‌ی اخیر استودیوی هوش مصنوعی شرکتش را درمورد متن‌باز بودن هوش مصنوعی مطرح کند.

زاکربرگ بحثی طولانی درباره‌ی ناامیدی خود از اکوسیستم‌های بسته مانند اپ‌استور اپل انجام داد. البته هیچ‌کدام از این صحبت‌ها به‌طور خاص جدید نیست، زیرا بنیان‌گذار متا از سال‌ها قبل با اپل درگیری دارد؛ اما او که معمولاً در حضور عموم بسیار کنترل‌شده حرف می‌زند، این بار نشان داد چقدر عصبانی است.

مقالات مرتبط:
  • لحظه جنجالی عذرخواهی مارک زاکربرگ از قربانیان فضای آنلاین [تماشا کنید]
  • بیوگرافی مارک زاکربرگ؛ رهبر قدرتمند اما منفور شبکه‌های اجتماعی

زاکربرگ می‌گوید: «می‌دانم کمی خودخواهانه به‌نظر می‌رسد، اما بعد از سال‌ها ساختن این شرکت، یکی از اهدافم برای ۱۰ یا ۱۵ سال آینده اطمینان از توسعه‌ی فناوری بنیادی است که تجربیات اجتماعی را بر اساس آن شکل خواهیم داد، زیرا چیزهای زیادی وجود داشت که می‌خواستم آن‌ها بسازم و سپس فقط به من گفتند نه، شما به‌عنوان ارائه‌دهنده‌ی پلتفرم نمی‌توانید آن را بسازید و در چنین شرایطی فقط می‌گویم به درک!»

هوانگ گفت: «فرصت پخش برنامه‌ی ما تمام شد» و زاکربرگ در ادامه پاسخ داد: «ببخشید. هر وقت درباره‌ی پلتفرم‌های بسته صحبت می‌کنم، عصبانی می‌شوم.»