تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733628
شناسه : 3733628
تاریخ :
حوزه برای تعیین تکلیف برج هنر ایلام آمادگی دارد اقتصاد ایران: ایلام-معاون راهبری استان های حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: حوزه برای تعیین تکلیف برج هنر ایلام آمادگی دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سعید لشکری روز سه شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید حوزه هنری استان ایلام، اظهار کرد: استان مرزی ایلام دیار خادمین زوار اباعبدالله الحسین (ع) است و دفاع از مرز و خاک در بین مردم این سرزمین ریشه دار و از مراقبت و ویژگی‌های خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه حوزه هنری مرزدار هنر انقلاب اسلامی است، گفت: حوزه هنر، مراقبت‌های بسیار جدی لازم داشته و از حساسیت‌های ویژه و بیشتری برخوردار است، از تولید، فضای هنری گرفته تا آموزش با روح و فکر مردم ارتباط دارد، هنر می‌تواند هم متعالی باشد و هم دچار ابتذال شود، همانطور که این روزها در جریان بازی‌های المپیک شاهد توهین به زبان هنری به ادیان آسمانی هستیم.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه حوزه هنری مسئولیت مرزداری از هنر انقلاب اسلامی را همه رشته‌های هنری را برعهده دارد، ابراز کرد: استان ایلام دارای هنرمندان بزرگ و شاخصی در عرصه ملی و بین المللی بوده و هنر در این استان زنده است و امید می‌رود که رویدادهای بسیار ارزشمندی در حوزه هنر این استان برگزار شود.

لشکری با قدردانی از تلاش‌های خیرالهی، رئیس سابق حوزه هنری ایلام و همکاران این حوزه در استان، یادآور شد: این مسئولیت را در حوزه هنری می‌پذیریم که به طور قطع نسبت به مجموعه برج هنر ایلام تکلیف و وظیفه داریم اما لازم است که مسئولان این استان نسبت به موضوع هنر توجه ویژه‌ای داشته باشند و حوزه هنری برای پیگیری تکمیل و تعیین تکلیف نهایی برج هنر آمادگی لازم را دارد.

وی در سه سال گذشته با تلاش مجموعه همکاران و تعامل سایر نهادها، بیش از ۲۰۰ سالن با بازسازی و ساخت به ظرفیت سینماهای کشور در استان‌ها افزوده شده است، ابراز کرد: این آمادگی برای انجام این مهم از سوی حوزه هنری در استان ایلام در کنار اراده مسئولان ارشد استان وجود دارد.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: استان ایلام اگر می‌خواهد در حوزه هنر در کشور موثرتر واقع شود لازم است که به چند بخش از جمله نیروی انسانی، زیرساخت و منابع مالی در حوزه هنری استان توجه شود و اصلاحات ویژه‌ای در این حوزه صورت گیرد.

لشکری در پایان خاطرنشان کرد: ظرفیت هنر می‌تواند از مرزهای جغرافیایی عبور کند، حوزه هنری خود را مرزبان هنری انقلاب اسلامی می‌داند اما از سوی دیگر نیز مرز گستر در راستای گسترش هنر انقلاب اسلامی است و امروز خود را آماده حرکت در مرزهای فکری و دانشی کرده است.

گفتنی است محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی با صدور حکمی "افشین آزادی" را به سمت مدیر حوزه هنری استان ایلام منصوب کرد.

آزادی متولد ۱۳۶۱ و دانش آموخته دوره دکترای رشته مدیریت رسانه است که پیش از این مدیریت حوزه هنری استان کرمانشاه و در مقطعی سرپرستی حوزه هنری استان کردستان را برعهده داشته است.

پیش از افشین آزادی، سعید خیرالله‌ی مدیریت حوزه هنری استان ایلام را برعهده داشت.

در این مراسم با حضور عبدالحمید قره داغی، معاون توسعه مدیریت و منابع حوزه هنری انقلاب اسلامی، "سعید لشکری" معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی و جمعی از هنرمندان و مسئولان استان، از تلاش‌های سعید خیرالهی قدردانی و افشین آزادی به عنوان مدیر جدید حوزه هنری ایلام معرفی شد.