تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3733617
شناسه : 3733617
تاریخ :
تکرار ادعای آمریکا درباره حمایت نظامی چین از روسیه با چاشنی تهدید اقتصاد ایران: وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با ادعای تامین تسلیحاتی روسیه از سوی چین، پکن را به اتخاذ اقدامات بیشتر تهدید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا با تکرار ادعای واشنگتن درباره حمایت تسلیحاتی چین از روسیه، گفت که آمریکا اقدامات بیشتری اتخاذ خواهد کرد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای درباره جزئیات دیدار بلینکن و وانگ یی، وزیر خارجه چین، اعلام کرد که طرفین در این دیدار «گفت‌وگوهای سازنده‌ای در حوزه مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی داشتند.»

بلینکن در بخشی از این دیدار گفت که آمریکا همچنان درباره آنچه اقدامات بی‌ثبات‌کننده پکن در دریای جنوبی چین خوانده، نگران است!

وی همچنین با تکرار ادعای واشنگتن مبنی بر کمک نظامی چین به روسیه، از نگرانی جدی آمریکا درباره حمایت پکن از صنایع دفاعی مسکو خبر و به چین هشدار داد که در صورت عدم اقدام مقتضی به منظور جلوگیری از «خطری که امنیت اروپا را تهدید می‌کند»، آنگاه آمریکا نسبت به اتخاذ تدابیر مقتضی اقدام خواهد کرد!

پکن و مسکو به دفعات ادعای آمریکا درباره حمایت نظامی و دفاعی چین از روسیه را از طریق تجارت دوجانبه رد کرده‌اند. با این حال، واشنگتن چندین و چند کسب و کار چینی را به اتهام فروش محصولات و قطعاتی با کاربرد دوگانه (نظامی و صنعتی) به روسیه، تحریم کرده است.

لیو پنگ‌یو، سخنگوی سفارت چین در آمریکا هفته گذشته تاکید کرد که پکن در موضوع جنگ اوکراین عمواره موضعی بی‌طرف و عادلانه اتخاذ کرده است. وی همچنین افزود که چین «از طریف دمیدن در آتش این جنگ، به‌دنبال تحصیل منفعت شخصی نیست و برای هیچ‌کدام از طرفین» سلاح تامین نمی‌کند.

وی در ادامه بر حق چین برای برقراری روابط اقتصادی و تجاری عادی با همه کشورها از جمله روسیه تاکید کرد و به واشنگتن درباره تلاش برای تضعیف این روابط مبتنی بر برابری و منفعت متقابل، هشدار داد.