تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3733584
شناسه : 3733584
تاریخ :
اجلاس پیرغلامان حسینی به طور پیوسته از هیئت‌ها حمایت کند اقتصاد ایران: پیرغلام آستان اهل بیت(ع) با بیان اینکه ما به کمک و حمایت اجلاس پیرغلامان حسینی (ع) نیازمندیم، تصریح کرد: نتیجه این اجلاس برای پیشرفت هیئت‌های عزاداری و سوگواری امام حسین (ع) مؤثر و تشویق‌کننده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

علی اکرم صفی‌پور، پیرغلام و مداح امام حسین (ع) و اهل بیت(ع) که هفتاد بهار را پشت سر گذاشته و خادمی هیئت‌های عزاداری امام حسین (ع) را از سال 67 و پس از پایان جنگ تحمیلی در شهر ایلام آغاز کرده، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم خادمی حضرت سیدالشهدا (ع) را افتخار بزرگی برای خود دانست.

این مداح اهل بیت (ع) با اشاره به فعالیت خود در این آستان مقدس اظهار داشت: پس از پایان دوران دفاع مقدس، هیئتی را با همکاری دوستان در ایلام تشکیل دادیم و تاکنون به لطف الهی توانسته‌ایم در این عرصه فعال باشیم.

او ادامه داد: از دوران خادمی، خاطرات تلخ و شیرین زیادی دارم که همه‌ آنها مایه برکت برای من و خانواده‌ام بوده است. منزلی را که در ایلام داشتم تبدیل به یک حسینیه به نام «حسینیه امام علی (ع)» کردم که هم یک هیئت برای آقایان و هم یک هیئت برای خانم‌هاست.

 

 

صفی‌پور از دغدغه خانوادگی خود برای خدمت به امام حسین (ع) یاد کرد و توضیح داد: من و خانواده در همین حسینیه، به مدت 13 سال در یک اتاق زندگی کرده‌ایم تا بتوانیم برای زائران و عزاداران امام حسین (ع) خادمی کنیم و سپس از برکت همین خدمت توانستم یک واحد آپارتمان خریداری کنم.

این خادم امام حسین (ع) در خصوص تأثیر برگزاری اجلاس پیرغلامان و خادمان حسینی (ع) در کرمان گفت: برای نخستین بار است که به این اجلاس می‌روم و به نظرم کار خوبی است که صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران انجام می‌دهد و می‌تواند خروجی خوبی هم داشته باشد که به نفع هیئت‌های عزاداری در سراسر کشور باشد.

پیرغلام آستان اهل بیت (ع) با بیان اینکه ما به کمک و حمایت اجلاس پیرغلامان حسینی (ع) نیازمندیم، تصریح کرد: نتیجه این اجلاس برای پیشرفت هیئت‌های عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مؤثر و تشویق‌کننده است و باید به گونه‌ای از هیئت‌های عزاداری حمایت و پشتیبانی کنند تا فعالیت‌های هیئت‌های عزاداری انعکاس خوبی در جامعه داشته باشد.

اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی به همت بسیج صدا و سیما و با مشارکت استانداری کرمان از امروز 9 تا 11 مرداد ماه در این استان برپا خواهد بود.

انتهای پیام/