تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3733567
شناسه : 3733567
تاریخ :
مدیرعامل شیائومی: می‌خواهیم جزو پنج خودروساز برتر دنیا باشیم اقتصاد ایران: شیائومی قصد دارد تا پایان امسال با تولید ۱۰۰ هزار خودرو برقی، به یکی از پنج خودروساز برتر جهان تبدیل شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش IT Home، در جریان المپیک پاریس ۲۰۲۴، لی جون، مدیرعامل شیائومی به فرانسه سفر کرد و با برخی از طرفداران شیائومی گفت‌وگویی داشت. یکی از افراد از مدیرعامل شیائومی پرسید که آیا امکان دارد طرفداران شیائومی قبل از سال ۲۰۳۰ بتوانند به خودرو شیائومی SU7 در فرانسه دسترسی پیدا کنند یا خیر؛ لی جون در پاسخ گفت: «هدف ما قرار گرفتن در بین پنج شرکت برتر دنیا است، بنابراین مطمئناً در زمان مناسب وارد بازار جهانی خواهیم شد.»

شیائومی اولین خودرو برقی خود را اوایل ۱۴۰۳ عرضه کرد. شیائومی SU7 به‌عنوان یک «سدان کلاس C با فناوری و عملکرد بالا» معرفی شده است و با انواع تیپ‌ها از جمله موتور الکتریکی دوگانه و تک‌موتوره عرضه می‌شود.

دو گزینه‌ی باتری ۷۳٫۶ کیلووات ساعت و ۱۰۱ کیلووات ساعت برای شیائومی SU7 در نظر گرفته شده است. قیمت نسخه‌ی پایه‌ی این خودرو از حدود ۲۹٬۷۳۶ دلار شروع می‌شود و تا ۴۱٬۳۰۷ دلار ادامه می‌یابد.

شیائومی در ماه ژوئن (۱۱ خرداد تا ۹ تیر) بیش از ۱۰ هزار دستگاه خودرو برقی فروخته است. این شرکت با دوشیفت کردن خط تولید، سعی در کوتاه کردن زمان تحویل خودروها دارد.

هدف شیائومی، تحویل ماهانه ۱۰ هزار دستگاه خودرو است. این شرکت قصد دارد تا پایان سال بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو بفروشد.

مقالات مرتبط
  • خودرو شیائومی SU7 در اروپا به‌نمایش درآمد؛ رقیب پورشه تایکان و تسلا مدل S
  • ابرخودرو SU7 اولترا شیائومی سال آینده از راه می‌رسد

با افزایش ظرفیت تولید و تسریع تحویل شیائومی SU7، تاکنون بیش از ۳۰ هزار دستگاه تحویل داده شده است. همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهند که هدف تحویل ۱۰۰ هزار دستگاه شاید تا آذرماه امسال محقق شود. انتظار می‌رود این شرکت ۲۲۰ فروشگاه جدید در ۵۹ شهر چین افتتاح کند.