تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3733566
شناسه : 3733566
تاریخ :
خدمات ارتز و پروتز هلال احمر ۷۰ درصد ارزانتر از بخش خصوصی اقتصاد ایران: معاون بهداشت،درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال‌احمر خدمات ارتز و پروتز به مددجویان را نسبت به بخش خصوصی بین ۳۰ تا ۷۰ درصد ارزان تر ارائه می‌دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر حمیدرضا دهقان افزود: بخش دولتی خدمتی در حوزه ارتز و پروتز به مددجویان و معلولین نمی‌دهد.

وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر خدمات پروتز خود را به مددجویان بین ۵۰ تا ۷۰ درصد و ارتز را تا ۳۰ درصد ارزانتر از بخش خصوصی به مددجویان ارائه می‌دهد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در خصوص خدمات توانبخشی فیزیکی نیز گفت: این خدمات بر اساس تعرفه هیات دولت که باز ارزانتر از بخش خصوصی است به مددجویان ارائه می‌شود.

دکتر دهقان با اشاره به تهیه مواد اولیه برای ساخت ارتز و پروتز اضافه کرد: با تلاش های صورت گرفته و همکاری شرکت های دانش بنیان بیش از ۴۰ درصد مواد اولیه ارتز و پروتزها در داخل تولید می‌شود.

وی ادامه داد: اقدامات مربوط به پیشگیری و درمان در هلال احمر با کم ترین هزینه انجام و تلاش می‌شود تا در این طرح نیز این روند ادامه پیدا کند.

دکتر دهقان در خاتمه خاطر نشان کرد: امروز جمعیت هلال احمر در حوزه توانبخشی به عنوان پیشرو در رسیدگی به مشکلات شهروندان نیز گام های مهمی‌برداشته و هزینه‌ها در این عرصه را بسیار کاهش داده است. بر همین اساس تلاش می‌شود تا با کمترین هزینه‌ها در حوزه درمان اقدامات راهبردی انجام شود.