تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3733546
شناسه : 3733546
تاریخ :
همبستگی نظامی آمریکا و ژاپن صلح شرق آسیا را به خطر می‌اندازد اقتصاد ایران: پس از واکنش مقامات چین در باره نشست کواد درباره مسئله دریای جنوبی و شرقی چین، اکنون برخی منتقدان داخلی در ژاپن از خطرات این همکاری سخن می‌گویند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "اوکرو ماگوساکی"، منتقد و ساستمدار ژاپنی و رییس مرکز مطالعات جامعه شرق آسیای ژاپن در گفتگو با یکی از رسانه‌های چین درباره موضوع نشست کواد و همکاری‌های نظامی آمریکا و ژاپن اذعان داشت: تعمیق همکاری‌های نظامی ژاپن با کشورهایی همچون آمریکا، موجب برهم زدن اوضاع منطقه و تهدید امنیت آن می‌شود.

ماگوساکی در ادامه بیان داشت: آمریکا حتی الامکان از ورود مستقیم به جنگ خودداری خواهد کرد و می‌خواهد تا با استفاده از ارتش ژاپن، انتخاب‌های خود را برای تقابل افزایش دهد. استفاده از نیروهای دفاع شخصی ژاپن برای استراتژی ایالات متحده در راستای تحقق اهداف بزرگ امنیتی است. گفته می‌شود که این یک سیستم فرماندهی و یکپارچگی مشترک بین ژاپن و ایالات متحده شکل گرفته، اما در واقع ایالات متحده است که اوضاع را مدیریت و هدایت کرده و تصمیم می‌گیرد. با این روند ممکن است برای ژاپن وضعیت خطرناکی را به وجود آورد.

وی ادامه داد: آمریکا با تقویت آنچه که گسترش بازدارندگی و قرار دادن هم پیمانانش زیر "چتر حمایتی هسته‌ای" خود می‌خواند، فقط منجر به افزایش تنش در منطقه شده و ژاپن را در خط مقدم یک تقابل و درگیری قرار می‌دهد.

ماگوساکی همچنین معتقد است که آمریکا هیچگاه بخاطر ژاپن از تسلیحات هسته‌ای خود استفاده نخواهد کرد و آنچه که گسترش بازدارندگی نامیده می‌شود، برای امنیت ژاپن بسیار خطرساز است.

این سیتاستمدار ژاپنی با بیان اینکه اخیرا دولت ژاپن با دلایلی همچون مسائل امنیتی، در حال افزایش همبستگی نظامی و دیپلماتیک خود با کشورهایی همچون آمریکا است افزود: در واقع، وضعیت امنیت ژاپن برای مدتی طولانی بدون تغییر مانده است و این وابستگی روز افزون ژاپن به آمریکا و کمک به آمریکا برای ورود به منطقه آسیا-اقیانوسیه، فقط منجر به شدت گرفتن تضاد و تقابل در منطقه می‌شود.

ماگوساکی در آخر تاکید کرد: کاری که آمریکا هم اکنون در حال انجام آن است، برهم زدن اوضاع منطقه از طریق ربط دادن ژاپن به مسئله‌ای که با امنیت ژاپن ارتباطی ندارد، است.

انتهای پیام/