تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733542
شناسه : 3733542
تاریخ :
آمادگی ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین بوشهر اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی (ع) در استان پیش‌بینی شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم اخترشناس ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح جابه‌جایی زائرین اربعین در استان از ۱۶ مرداد آغاز خواهد شد و به مدت یک ماه ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر افزود: توصیه ما به علاقمندان این است که زیارت خود را در روزهای ابتدایی در نظر بگیرند تا دچار ترافیک و ازدحام روزهای نزدیک به اربعین نشوند.

وی خاطرنشان کرد: در راستای خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب به زائران، نسبت به تکمیل خط کشی، ایمن‌سازی محورها، آمادگی راهدارخانه‌ها اقدام و نظارت بر مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی افزایش یافته است.

اخترشناس در خصوص نرخ کرایه جابجایی زائران از بوشهر به مرز شلمچه (به صورت یکسر خالی) خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین، بلیط اتوبوس‌های کلاسیک (۴۴ نفر) از بوشهر به شلمچه ۴۸۸ هزار تومان و اتوبوس‌های وی آی پی (۲۵ نفر) ۸۲۰ هزار تومان تعیین شده که این نرخ با توجه به فاصله شهرستان‌های استان به مرز شلمچه متغیر است، طوری که در دیلم کاهشی و در شهرستان‌های جنوبی استان افزایشی می‌باشد.

وی یادآور شد: از امروز پیش‌فروش بلیط اتوبوس‌های اربعین به صورت حضوری و اینترنتی انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: سال گذشته ۳۴ هزار زائر اربعین حسینی (ع) استان بوشهر در قالب بیش از هزار و ۳۰۰ سرویس از بوشهر به مرز شلمچه و بالعکس جابجا شدند.