تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733541
شناسه : 3733541
تاریخ :
تسهیلات نهادهای حمایتی باید بدون وقفه از سمت بانک ها پرداخت شود اقتصاد ایران: اراک-معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی گفت: تسهیلات تخصیص یافته به کمیته امداد و بهزیستی از محل منایع دولت بوده و باید در اسرع وقت به متقاضیان پرداخت شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسن میرزاخانی ظهر سه شنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی، سیاست کلان دولت‌ها را مهار تورم عنوان کرد و گفت: به طور حتم هر اقدامی که از سوی دولت‌ها صورت می‌گیرد دارای پیام‌های مثبت و منفی بوده به عنوان مثال اگر چه سیاست بانک مرکزی، مهار تورم و رشد نقدینگی است اما در برخی موارد محدودیت‌هایی در حوزه تولید ایجاد می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مرکزی، بهبود فضای کسب و کار را از قوانین موفق و خوب کشور عنوان کرد و گفت: این قانون در سال ۱۳۹۰ به تصویب رسید که جامعیت در سطح ملی و استانی داشته است و هدف آن کاهش آسیب‌های احتمالی به فعالان اقتصادی و از دیگر سو باعث توسعه و رشد واحدهای صنعتی است.

میرزاخانی با بیان اینکه تلاش برای توسعه استان همچنان تداوم دارد، افزود: تسهیلات تخصیص یافته به کمیته امداد و بهزیستی از محل منابع دولت بوده و باید در اسرع وقت به متقاضیان پرداخت شود.

کسب رتبه نخست ستاد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در کشور

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز با تاکید بر رفع موانع تولید در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: دستگاه‌های اجرایی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در این مدت کارنامه قابل قبولی داشتند به گونه‌ای که این کارگروه در سطح کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

علی جودکی افزود: این کارگروه سال گذشته ۱۷۸ نشست برگزار کرد که نتیجه آن ۶۶۲ مصوبه بود که ۷۸ درصد مصوبات اجرایی و ۱۳ درصد به ستاد ملی ارسال شد.

وی افزود: از این تعداد ۱۱۷ مورد در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان مربوط به مشکلات بانک‌ها مانند سرمایه و نقدینگی و ناترازی انرژی آب، برق و مالیات بود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: همچنین این کارگروه در سال جاری تاکنون ۲۸ جلسه با ۱۱۸ مصوبه داشته که ۷۸ درصد مصوبات اجرا و ۲۲ درصد نیز در حال اجرا است.