تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3733532
شناسه : 3733532
تاریخ :
ترامپ: احتمالا با هریس مناظره می‌کنم اقتصاد ایران: دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا اظهار کرد او احتمالا در نهایت با کامالا هریس در آستانه انتخابات ماه نوامبر مناظره خواهد کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با فاکس نیوز اظهار کرد او احتمالا در نهایت با کامالا هریس در آستانه انتخابات ماه نوامبر مناظره خواهد کرد اما ممکن است این کار را نیز انجام ندهد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال برگزاری مناظره با هریس پیش از آغاز رای گیری اولیه،گفت: پاسخ بله است، من احتمالا در نهایت با هریس مناظره می کنم.

ترامپ به لیستی از دلایل خود برای عدم شرکت در مناظره از جمله پیشتازی او در نظرسنجی های ملی و نظرسنجی های انجام شده در ایالت های رقابتی، اشاره کرد. گرچه این تحقیقات یک رقابت نزدیک بین دو رقیب را نشان می دهد.

نامزد جمهوری خواهان خاطرنشان کرد جواب بله است اما من ممکن است این کار را انجام ندهم. من دوست ندارم به اخبار جعلی پاداش بدهم. آنها دهها میلیون دلار برای این مناظره صرف می کنند. من شبکه ای بی سی را دوست ندارم.

پیشتر ترامپ و بایدن برای برگزاری دو مناظره به توافق رسیده بودند، یکی در 27 ژوئن که به میزبانی سی ان ان برگزار شد و دیگری در 10 سپتامبر به میزبانی شبکه ای بی سی. عملکرد ضعیف و فاجعه آمیز بایدن در مناظره اول باعث درخواست گسترده دموکرات ها برای کناره گیری بایدن شد و در نهایت رئیس جمهور آمریکا ضمن کناره گیری از رقابت های انتخاباتی حمایت خود را از کامالا هریس اعلام کرد.

هریس باید برای تضمین نامزدی‌اش در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها که از 19 تا 22 آگوست در شیکاگو برگزار می شود، حمایت دست‌کم 1969 دلگیت از مجموع 3936 دلگیت را به‌دست آورد.

هریس پیشتر اعلام کرده که آماده برگزاری مناظره با ترامپ است و او و کمپینش، ترامپ را به چرخش از موضع خود برای پرهیز از مناظره رو در رو، متهم کرد.

در همین حال ترامپ سه شنبه گذشته در جمع خبرنگاران ابراز کرد که به هیچ وجه دستکم یک بار پیش از روز انتخابات، با هریس مناظره نخواهد کرد.

کمپین ترامپ بعدا اعلام کرد با یک مناظره انتخاباتی عمومی با هریس تا زمانی که دموکرات ها به طور رسمی نامزدی هریس را تایید نکنند، موافقت نخواهد کرد.   

جو بایدن 21 جولای با انتشار نامه‌ای در حساب ایکس خود نوشت: معتقدم به‌نفع حزب من و کشورم است که کناره‌گیری کنم و روی تحقق وظایفم به‌عنوان رئیس جمهور در باقی‌مانده دوره‌ام تمرکز کنم. بایدن بلافاصله پس از اعلام خبر کناره‌گیری، در بیانیه جداگانه‌ای از کامالا هریس اعلام حمایت کرد.

در همین حال کمپین انتخاباتی کامالا هریس اعلام کرد که در نخستین هفته راه اندازی این کمپین، 200 میلیون دلار کمک مالی جمع آوری کرده است.

جیمی هریسون رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا اعلام کرد که این حزب تا تاریخ 7 آگوست (17 مرداد) نامزد نهایی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی خواهد کرد و متعهد به یک فرآیند نامزدی آزاد و منصفانه است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر 2024 (15 آبان) برگزار می شود.

انتهای پیام/