تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3733495
شناسه : 3733495
تاریخ :
پاکستان پیام رسان داخلی راه اندازی می‌کند اقتصاد ایران: دولت پاکستان تصمیم دارد یک اپلیکیشن ارتباطی به نام «بیپ پاکستان»(Beep Pakistena) را برای کارمندان و مقامات دولت فدرالش راه اندازی کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، فاطمه خواجه وزیر فناوری اطلاعات و ارتباطات این کشور اعلام کرد اپلیکیشن مذکور هم اکنون در وزارتخانه تحت آزمایش است و به زودی برای کارمندان بخش های دولتی راه اندازی می شود.

او در این باره گفت: ما اپلیکیشنی توسعه داده ایم که روی ارتباطات ایمن و یکپارچه میان مقامات دولتی متمرکز است. هدف بیپ پاکستان حفاظت از حریم خصوصی و داده هایمان است.

وزیر فناوری اطلاعات وقت در آگوست ۲۰۲۳ میلادی برای نخستین بار از طرح یک اپ جدید خبر داد و آن را جایگزین پاکستان برای واتس اپ نامید. البته اکنون دولت این کشور از چنین مقایسه ای پرهیز می کند.

خواجه در این باره می گوید: هرگونه مقایسه ای با واتس اپ اشتباه است زیرا هیچ قصدی برای رقابت با پلتفرم های طرف ثالث نداریم.

بیانیه دولت پاکستان در حالی اعلام شده این کشور با اختلالات متعدد اینترنتی روبرو است. همچنین دولت این کشور در فوریه سال جاری میلادی پلتفرم ایکس را به دلیل تهدیدهای امنیتی مسدود کرد.