تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733474
شناسه : 3733474
تاریخ :
اعزام ۱۰ نفر از قم به اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی اقتصاد ایران: قم- مسوول کانون شاعران آیینی استان قم گفت:۱۰ نفر از قم به بیست و یکمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی اعزام می شوند که شامل خادمان، شاعران و مداحان اهل بیت علیهم السلام هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

غلامرضا فلاح در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: بیست و یکمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی به میزبانی شهر کرمان برگزار می شود.

نماینده بنیاد دعبل خزاعی در استان قم گفت: هر سال برای این اجلاس شعاری در نظر گرفتن می شود و «کرمان؛ حسین آباد ایران» شعار امسال اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی است.

فلاح بیان کرد: این اجلاس سه روزه است و از نهم مردادماه آغاز می شود و از مهمانانی که به طریق مختلف زمینی، ریلی و هوایی خود را به کرمان می رسانند استقبال می شود.

وی با بیان اینکه بعدازظهر روز سه شنبه افتتاحیه اجلاس در گلزار شهدای کرمان و در جوار مزار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود بیان کرد: صبح چهارشنبه مراسم شعرآیینی با حضور شاعران آیینی کشور خواهیم داشت که این برنامه در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار خواهد شد.

مسوول کانون شاعران آیینی استان قم گفت: عصر چهارشنبه روضه های خانگی در منازل خانواده های شهدا برگزار می شود که مداحان و شاعران در قالب گروه هایی در این مراسم ها حضور می یابند و از خانواده های معظم شهدا نیز تکریم و تجلیل بعمل می آید.

فلاح با بیان اینکه عصر چهارشنبه نیز برای بانوان خادم حسینی در استانداری کرمان همایشی برگزار می شود افزود: روز پنجشنبه یازدهم مردادماه برنامه بازدید از اماکن تاریخی شهر کرمان پیش بینی شده و بعد از نماز مغرب و عشا نیز اختتامیه اجلاس برگزار می شود.

وی بیان کرد: ۱۰ نفر از قم به این اجلاس اعزام می شوند که شامل خادمان، شاعران و مداحان اهل بیت علیهم السلام هستند که در این بین دو نفر از بانوان و مسوول بسیج صداوسیمای قم نیز حضور دارند و امر هماهنگی برنامه ها و مسوولیت گروه نیز بر عهده بنده است.

نماینده بنیاد دعبل خزاعی در استان قم ابراز کرد: بالغ بر ۵۰۰ نفر از خادمان حسینی از سراسر کشور و ۱۳ کشور خارجی نیز حضور می یابند.

فلاح گفت: در این اجلاس ماموریت های خادمان حسینی برای یک سال آینده ترسیم می شود و جهاد تبیین از جمله اولویت های این اجلاس است و بیانات رهبر انقلاب اسلامی در خصوص ستایشگران که در طول سالهای اخیر مطرح شده مورد بازخوانی قرار گیرد.

مسوول کانون شاعران آیینی استان قم بیان کرد: تقویت همبستگی خادمان حسینی با توجه به حضور قومیت های مختلف کشور در این اجلاس مورد توجه بوده و امید است این اجلاس هر سال با شکوه بیشتری برگزار شود.