تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3733464
شناسه : 3733464
تاریخ :
همکاری اطلاعاتی غول‌های آمریکایی با صهیونیست‌ها اقتصاد ایران: همکاری‌های شرکت‌های دولتی و خصوصی آمریکا با رژیم صهیونیستی و تشدید تنش‌ها میان لبنان و رژیم صهیونیستی از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: در حالی که از دیرباز همکاری‌های اطلاعاتی شرکت‌های دولتی و خصوصی آمریکا با رژیم صهیونیستی برای افکار عمومی مشخص شده بود اما این روزها با تشدید نسل کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه تداوم این همکاری‌ها دیگر رنگ و بوی خون گرفته است.

همکاری اطلاعاتی غول‌های آمریکایی با صهیونیست‌ها

روزنامه القدس العربی به نقل از پایگاه آمریکایی اینترسپت نوشت: ما شاهد همکاری‌های اطلاعاتی محرمانه میان ارتش تل آویو و نهادهای دولتی و خصوصی آمریکا هستیم. همکاری‌های گوگل با ارتش رژیم صهیونیستی سابقه طولانی به ویژه در ۲ سال اخیر دارد. شرکت آمریکایی دیگری که با اشغالگران همکاری دارد آمازون است. این همکاری‌ها باعث به وجود آمدن موج انتقادات سیاسی حتی در میان کارمندان آن شده است؛ اعتراضاتی که به اخراج ۵۰ تن انجامید. آمازون و گوگل به ارتش رژیم صهیونیستی اطلاعات و برنامه‌های لازم در خصوص ساخت پهپادها، موشک‌ها و سلاح‌های مورد استفاده در جنگ علیه غزه ارائه می‌دهند. در این بین همکاری شرکت‌هایی مانند نوکیا، کانون و دیگر شرکت‌ها با رژیم صهیونیستی دیگر قابل پنهان کردن نیست.

همکاری اطلاعاتی غول‌های آمریکایی با صهیونیست‌ها

روزنامه رأی الیوم با تیتر «تجاوز به هر نقطه در لبنان خط قرمز است» نوشت: با وجود شهادت شاهدان عینی در خصوص سقوط موشک سامانه گنبد آهنین رژیم صهیونیستی در مجدل شمس واقع در جولان اشغالی، بازوهای رسانه‌ای رژیم صهیونیستی خیلی زود دست به کار شده و انگشت اتهام را به سمت حزب الله نشانه رفتند. در حالی که موضع گیری وزارت خارجه لبنان در این خصوص ضعیف بود ولید جنبلاط موضع گیری قابل توجهی در حمایت از مقاومت و محکومیت رژیم صهیونیستی اتخاذ کرد. سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص احتمال حمله به این کشور نیز قابل توجه است؛ «اگر رژیم صهیونیستی فکر حمله به لبنان به سرش بزند ما دیگر بدون ضوابط و قواعد قبلی نبرد خواهیم کرد».

همکاری اطلاعاتی غول‌های آمریکایی با صهیونیست‌ها

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص رژیم صهیونیستی نوشت: اخبار درز پیدا کرده از زندان‌های رژیم صهیونیستی در خصوص شکنجه‌های روحی و جسمی اسرای فلسطینی در کنار شهادت نزدیک به ۴۰ فلسطینی در زندان سدی تیمان، نشان می‌دهد به زندانبانان از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی اجازه انجام هر گونه شکنجه‌ای از جمله اذیت و آزارهای جنسی داده شده است. اسرایی که از این زندان‌ها آزاد می‌شوند شبیه اسکلت‌های زنده هستند و برخی از آنها به دلیل شدت شکنجه‌های اعمال شده، عقل خود را از دست داده‌اند. البته باید به این نکته اشاره کرد که هیاهوی رسانه‌های صهیونیستی در این خصوص با هدف سرپوش گذاشتن بر جنایات هر روزه اشغالگران علیه ساکنان نوار غزه در برابر افکار عمومی صورت می‌گیرد.

همکاری اطلاعاتی غول‌های آمریکایی با صهیونیست‌ها

روزنامه سوری الثوره در خصوص نوار غزه نوشت: در برابر تمام جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از بمباران هر روزه مناطق مسکونی در این باریکه گرفته تا قطع برق و ممانعت از ورود غذا و دارو، شاهد پایداری افسانه‌ای و حماسی شهروندان فلسطینی در سرزمین خود هستیم. آنها در برابر فشارهای تل آویو برای رقم زدن یک واقعه نکبت دیگر تسلیم نخواهند شد و به هر قیمتی که شده در خانه‌های ویران، زندگی را از سر می‌گیرند.

همکاری اطلاعاتی غول‌های آمریکایی با صهیونیست‌ها

روزنامه سوری الوطن در خصوص سناریوهای حمله به لبنان نوشت: سناریوی نخست، وقوع یک جنگ فراگیر خارجی از مرزهای فلسطین اشغالی و لبنان است که البته در سایه ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی برای ورود به جنگ جدید بعید به نظر می‌رسد. سناریوی دوم، عملیات نظامی محدود تل آویو در سوریه و لبنان برای روحیه دادن به صهیونیست‌ها و فرار از مسئولیت اصابت موشک به جولان سوریه و شانه خالی کردن از درگیری‌های داخلی در اراضی اشغالی است.

همکاری اطلاعاتی غول‌های آمریکایی با صهیونیست‌ها

روزنامه یمنی المسیره در گزارشی نوشت: نیروهای یمنی زمان، مکان و نحوه ادب کردن رژیم صهیونیستی و انتقام گرفتن از این رژیم به دلیل نسل کشی فلسطینی‌ها در کنار شهادت شهروندان یمنی در تجاوز اخیر به بندر الحدیده را تعیین خواهند کرد. رهبران سیاسی و نظامی یمن بانک اهدافی را تعیین کرده‌اند که در طول زمان مشخص خواهد شد. سیلی‌های نیروهای یمنی به صورت اشغالگران متوقف نخواهد شد.

همکاری اطلاعاتی غول‌های آمریکایی با صهیونیست‌ها

روزنامه المراقب العراقی با تیتر «مقاومت اسلامی به باز کردن درهای جهنم مقابل تل آویو اشاره می کند» نوشت: با شدت گرفتن تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه لبنان، جبهه‌های مقاومت در عراق و یمن از افزایش عملیات خود علی این رژیم در صورت ارتکاب هرگونه حمایت علیه لبنان خبر می‌دهند؛ عملیاتی که مختصات جدیدی خواهد داشت و تمام منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه را شامل می‌شود. این اقدام در چارچوب قاعده اتحاد میادین نبرد صورت خواهد گرفت.