تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733460
شناسه : 3733460
تاریخ :
آغاز مرحله اول طرح‌های مطالعاتی امکان سنجی توسعه شیلات در اردبیل اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: مرحله نخست طرح‌های مطالعاتی امکان سنجی توسعه صنعت شیلات در استان اردبیل و شهرستان‌های آن آغاز شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد اله بخش در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ظرفیت‌های طبیعی پرورش ماهی درهمه نقاط استان اردبیل وجود دارد و بر این اساس عملیات اجرایی طرح مطالعاتی و امکان سنجی توسعه شیلات در مرداد ماه امسال با مشارکت دانشگاه علوم و تحقیقات کشاورزی گرگان آغاز شده و قرار است در مدت زمان مقرر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: مرحله نخست مطالعات میدانی برای امکان سنجی آبزی پروری در حوزه‌های آبی شهرستان‌های کوثر، خلخال، مشگین شهر و اردبیل با توجه به قرارداد همکاری میان این اداره کل و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با استقرار تیم‌های کارشناسی در حال انجام است.

مدیرکل شیلات استان اردبیل بیان کرد: در این رابطه تیم‌های کارشناسی با اعزام به شهرستان کوثر از سد کوثر و حریم رودخانه گیوی چای تا محل تلاقی آن با قزل اوزن نمونه‌های آب، خاک و بنتوز تهیه و برای بررسی بیشتر پس از آماده سازی به آزمایشگاه‌های تخصصی ارسال خواهد شد.

اله بخش هدف از انعقاد این تفاهمنامه را استفاده از توانایی علمی و توسعه همکاری‌های پژوهشی به منظور برطرف کردن نیازهای علمی و اجرایی متقابل اعلام کرد و افزود: این تفاهمنامه و عمل به آن گام مؤثری در پیشرفت صنعت آبزی پروری استان خواهد بود.

مدیرکل شیلات استان اردبیل تصریح کرد: این مطالعات با بررسی پارامترهای اساسی رودخانه قزل اوزن، اهر چای و منطقه سامیان اردبیل در روزهای آتی تداوم خواهد داشت.