تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733403
شناسه : 3733403
تاریخ :
ورود موفقی به عرصه جنگ شناختی نداشتیم اقتصاد ایران: اصفهان- رئیس دانشگاه اصفهان گفت: در عرصه جنگ شناختی نتوانستیم موفق عمل کنیم و نتوانستیم در قلوب و افکار مردم رخنه کنیم و طی چند سال اخیر برای ما محرز شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین هرسیج پیش از ظهر سه شنبه در نشست برنامه ریزی و هماهنگی کمیته شهدای دانشگاهی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان اظهار داشت: اگر چه توانستیم به قدرت بازدارندگی از نظر نظامی از دو بعد نرم افزاری و سخت افزاری دست یابیم اما کافی نیست و نتوانستیم حداقل کاری کنیم که در قلوب و افکار نسل جوان وارد شویم و این را به خوبی در عرصه انتخابات و میزان مشارکت مردم مشاهده کردیم.

وی با بیان اینکه در جبهه انقلاب ما با یکسری محدودیت‌های مواجه هستیم، گفت: نظام مقدس اسلامی، جمهوریت را پذیرفته است و از همان ابتدا نیز این بوده است.

رئیس دانشگاه اصفهان ادامه داد: مهمترین وظیفه که هم اکنون بر دوش ما هست مقابله با جنگ شناختی هست و امیدواریم به زودی به قدرت بازدارندگی در این عرصه دست یابیم.

بانک جامع اطلاعات شهدای دانشجو تهیه شده است

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: بدنبال تهیه بانک جامع اطلاعات شهدای دانشجو اطلاعات بیش از ۸۹۰ شهید را جمع آوری و تبدیل به یک کتاب کردیم.

وی فضاسازی کلاس‌ها، خادمی خانواده شهدا و شرکت بیش از ۱۱۰ دانشجو در این طرح، سرکشی از خانواده شهدا، برگزاری یادواره شهدا را از دیگر اقدامات خواند و گفت: برگزاری سالگرد تدفین شهدای گمنام دانشگاه‌ها، تشییع شهدای گمنام در ۵۳ دانشگاه، مشخص کردن شهدای شاخص برای دانشگاه‌ها، برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت، راهیان نور و جهادی با نام و یاد شهدا، برگزاری یادواره شهدا در اردوهای جهادی از دیگر برنامه‌های مدنظر در این باره بوده است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی استان اصفهان خاطرنشان کرد: زیارت نیابتی در اماکن متبرکه، گلستان‌گردی، برگزاری مسابقات متنوع با موضوع شهدا، اکران فیلم‌های دفاع مقدس و مستندها در خوابگاه‌ها، برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری با نام و یاد شهدا، برگزاری پژوهش‌های علمی با موضوع شهید و شهادت و تولیدمحتواهای مختلف از دیگر اقدامات انجام شده در یک‌سال اخیر است.

یادگاری با ارائه پیشنهاداتی برای ایام باقی‌مانده تا برگزاری کنگره شهدای استان عنوان کرد: لازم است برنامه‌ریزی انجام شود تا در مهر ماه در تمام دانشگاه‌ها، یک یادواره شهدا برگزار تا به اجلاس شهدای دانشگاهی استان ختم شود، از سویی علاوه بر نام‌گذاری کلاس‌ها و سالن‌ها به نام شهدا، نمادهایی در سطح دانشگاه برقرار شود.