تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733399
شناسه : 3733399
تاریخ :
ثبت دمای ۴۲ درجه سانتی‌گراد در چهارمحال و بختیاری اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به گرمای بی‌سابقه هوا در استان، گفت: بیشینه دمای هوا در لردگان و مالخلیفه ۴۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر ثبت شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مهران چراغ‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تا پایان هفته جو چهارمحال و بختیاری پایدار است و طی این مدت شاهد ماندگاری هوای گرم در سطح استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: تا پایان هفته آسمان صاف تا کمی ابری و گاهی همراه با وزش باد است، در این مدت در بعدازظهرها شاهد افزایش ابر و افزایش سرعت وزش باد هستیم که منجر به خیزش گرد و خاک محلی می‌شود.

وی ادامه داد: صبح امروز شاهد غبار رقیق بودیم و از همین‌رو دید افقی برای شهرکرد و بروجن ۹ کیلومتر گزارش شده است.

چراغ‌پور کمینه دمای ثبت شده در سطح استان را مربوط به بروجن با ۱۸ درجه سانتی‌گراد عنوان و خاطرنشان کرد: لردگان و مالخلیفه با ثبت بیشینه دمای ۴۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر، گرم‌ترین نقاط استان عنوان گرفتند.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: دماهای کمینه در مالخلیفه و فلارد نسبت به متوسط بلندمدت طی چند روز اخیر چهار درجه افزایش یافته است و مردم این دو شهر روزهای گرمی را تجربه می‌کنند.

وی تاکید کرد: دمای اکثر نقاط استان سه تا چهار درجه سانتی‌گراد بیشتر از حد نرمال است و در همین راستا برای اردل ۴۱ درجه سانتی‌گراد، ایلبگی ۴۱ درجه سانتی‌گراد، بازفت ۴۳ درجه سانتی‌گراد، سامان ۳۹ درجه سانتی‌گراد، سورشجان درجه سانتی‌گراد، شلمزار ۴۰ درجه سانتی‌گراد، شهرکرد ۳۹ درجه سانتی‌گراد، لردگان ۴۲ درجه سانتی‌گراد، لیرابی ۴۰ درجه سانتی‌گراد و مالخلیفه هم ۴۲ درجه سانتی‌گراد به ثبت رسید.

چراغ‌پور اضافه کرد: دماهای ثبت شده برای این مدت در چهارمحال و بختیاری طی پنج سال گذشته بی‌سابقه بوده است و گرمای هوا بسیار مشهود است.