تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733398
شناسه : 3733398
تاریخ :
اهداکنندگان خون زندگی را به بیماران هدیه می‌دهند اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیرکل سازمان انتقال خون چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرارسیدن پنجاهمین سالروز تاسیس این سازمان، گفت: اهداکنندگان خون با اهدای شیره جان خود زندگی را به بیماران هدیه می‌دهند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حسین هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: نهم مرداد ۱۴۰۳، پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان انتقال خون ایران که با هدف سامان بخشیدن به وضع آشفته خون‌رسانی کشور ایجاد شد، است.

وی تصریح کرد: این سازمان وظیفه دارد خون را از هم‌وطنان به‌صورت رایگان دریافت کرده و بعد از انجام آزمایش‌ها، سالم‌ترین آن را برای بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی‌ها و… آماده کند.

مدیرکل سازمان انتقال خون چهارمحال و بختیاری بیان داشت: اهداکنندگان خون، ناجی بیماران هستند و امروز روز تقدیر از این فرشتگان زمینی است که با اهدای شیره جان خود زندگی را به بیماران اهدا می‌کنند.

هاشمی اولین مزیت اهدای خون برای اهداکننده را ایجاد احساس رضایت و خرسندی قلبی دانست و افزود: اما از لحاظ پزشکی هم این اقدام مزایای فراوانی دارد و فرد را از بروز بیماری‌های قلبی و عروقی حفظ کرده، از رسوب آهن در لوزالمعده، کبد و… و ایجاد منشأ برای بروز سرطان جلوگیری کرده و کالری بدن را می‌سوزاند.

وی ادامه داد: مراجعه آقایان و بانوان برای انتقال خون سبب می‌شود چند ماه یک بار چکاب کلی برای افراد انجام شود و پزشک مربوطه این عمل را انجام می‌دهد.

مدیرکل سازمان انتقال خون چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مردم این استان حامی خوبی برای سازمان انتقال خون هستند بیان داشت: در صورت نبود این حمایت مشکلات بسیاری برای بیماران ایجاد می‌شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: با وجود گرمای بی‌سابقه در استان، افرادی همچنان ما را در حفظ ذخایر خونی یاری می‌کنند و در حال حاضر ذخایر در حالت مطلوب است، اما باید اهدای خون به‌صورت مستمر و همیشگی انجام شود، بنابراین از مردم استان درخواست می‌شود اهدای خون را به‌صورت مستمر و مداوم در برنامه داشته باشند.