تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3733389
شناسه : 3733389
تاریخ :
رقابت تنگاتنگ بین دموکرات‌ها برای کسب معاونت هریس اقتصاد ایران: با کناره گیری دو نامزد برجسته برای معاونت کامالا هریس در رقابت‌های انتخاباتی، رقابت بین سایر نامزدها جدی‌تر شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، با کناره گیری دو نامزد برجسته برای معاونت کامالا هریس در رقابت های انتخاباتی و کوچکتر شدن این گردونه ، رقابت بین سایر نامزدها، تنگ تر شده است.

براساس این گزارش، «روی کوپر» فرماندار کارولینای شمالی و «گرتچن ویتمر» فرماندار میشیگان، از لیست نامزدهای معاونت هریس برای رقابت های انتخاباتی کناره گیری کردند.

کوپر با کناره گیری از لیست این افراد در بیانیه‌ای اعلام کرد من بسیار خرسندم که برای این سمت مورد توجه قرار گرفتن اما اکنون زمان مناسبی برای کارولینای شمالی و برای من نیست تا عهده دار این سمت باشم.

ویتمر نیز در این باره در مصاحبه با سی بی اس گفت که او بخشی از فرآیند گزینش برای معاونت هریس در رقابت های ریاست جمهوری نیست.

وی افزود: من با افراد زیادی از جمله مردم میشیگان در این باره صحبت کردم و گفته‌ام که می خواهم تا پایان دوران فرمانداری ام در آخر سال 2026، به عنوان فرماندار باقی بمانم و  معاون رئیس جمهور نخواهم شد.

در همین حال دو منبع آگاه خبر دادند که کامالا هریس تماس هایی را با برخی نامزدهای معاونت خود از جمله جاش شاپیرو فرماندار پنسیلوانیا برقرار کرده است.

از دیگر افراد مطرح در این لیست می توان به اندی بشر فرماندار کنتاکی، سناتور مارک کلی از ایالت آریزونا، تیم والز فرماندار مینه سوتا و پیت بوتیگیگ وزیر حمل و نقل اشاره کرد.

دو منبع آگاه تصریح کردند پیت بوتیگیک مورد توجه بسیاری از دوستان و هم حزبی هایش است و هریس درباره این فرصت با او به صورت خصوصی گفتگو کرده است.

این منابع تاکید کردند بوتیگیگ تماسی را با گروهی از اهداکنندگان کمک های مالی برای رقابت های انتخاباتی 2020، برقرار کرده و خواستار پست خود شده اما به فرآیند احترام می گذارد.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی های یک هفته اخیر حاکی از رقابت نزدیک و شانه به شانه هریس و ترامپ در رقابت های ریاست جمهوری و مبارزه تنگاتنگ کمپین هر دو نامزد تا حدود کمتر از 100 روز باقی مانده تا انتخابات دارد.

هریس باید برای تضمین نامزدی‌اش در کنوانسیون دموکرات‌ها در ماه آگوست، حمایت دست‌کم 1969 دلگیت از مجموع 3936 دلگیت را به‌دست آورد.

جیمی هریسون رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا اعلام کرد که این حزب تا تاریخ 7 آگوست (17 مرداد) نامزد نهایی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی خواهد کرد و متعهد به یک فرآیند نامزدی آزاد و منصفانه است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر 2024 (15 آبان) برگزار می شود.

انتهای پیام/