تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733384
شناسه : 3733384
تاریخ :
فراخوان پنجمین جشنواره استانی تئاتر تک منتشر شد اقتصاد ایران: شهرکرد-رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری از انتشار فراخوان پنجمین جشنواره استانی تئاتر تک، همزمان با اختتامیه چهارمین جایزه نمایشنامه نویسی شیدای دهکردی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

احسان قائدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به منظور گسترش فعالیت‌های هنری فاخر و اثربخش و ایجاد یک فرصت مناسب برای بروز و ظهور استعدادهای خلاق و جوان هنری و با توجه به دستاوردهای حاصل از برگزاری چهار دوره این رویداد هنری در استان؛ پنجمین دوره جشنواره تئاتر تک را با همکاری آموزشگاه تئاتر آرام شهرکرد برگزار می‌کند.

وی افزود: هنرمندان تئاتر چهارمحال و بختیاری باید نمایشنامه خود را جهت شرکت در این رویداد تا تاریخ ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳ به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در خصوص اولویت‌های موضوعی پنجمین جشنواره استانی تئاتر تک، ادامه داد: خانواده و نشاط اجتماعی در فرهنگ ایرانی و اسلامی، آسیب‌شناسی سبک زندگی مدرن در بوم چهارمحال و بختیاری، فضای مجازی و تأثیر آن بر سبک زندگی امروزه، توجه به زندگی انسان معاصر، خانواده، فرزندآوری، اقتباس از آثار مکتوب تاریخ شفاهیِ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و اقتباس از آثار ادبی ایران و جهان ازجمله این اولویت‌ها هستند.

قائدی با اشاره به مقررات این جشنواره عنوان کرد: آثار ارائه شده باید در چهارچوب تئاتر تک نفره باشند، کلیه هنرمندان نمایش استان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، آثار هنرمندان بومی و جوان در اولویت قرار خواهد گرفت و بدیع بودن و خلاقیت در اجرای آثار در ارزیابی هیئت انتخاب تأثیرگذار خواهد بود، دبیرخانه جشنواره به تمامی گروه‌های راه یافته به تشخیص هیأت انتخاب و بر اساس ضوابط و نوع اثر تا هشت میلیون تومان کمک هزینه اجرا در جشنواره پرداخت می‌نماید و آثار راه یافته به جشنواره که به تشخیص واحد نمایش حوزه هنری برای اجرای عموم مناسب هستند در صورت اجرای عمومی مبلغ ۶ میلیون تومان حمایت مالی دریافت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین نمایشنامه‌های تولید شده توسط هنرمندان استان در این جشنواره در اولویت حمایت هستند، هر کارگردان و بازیگری، صرفاً می‌تواند با یک اثر در مرحله نهایی جشنواره حضور داشته باشد، ارائه اجازه‌نامه کتبی نویسنده یا ناشر ضروری است و تعیین زمان، مکان و تعداد اجرای نمایش‌ها بر عهده ستاد برگزاری جشنواره و بر اساس امکانات موجود خواهد بود.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در جشنواره، با ارسال اثر خود متعهد به پذیرش قوانین و مقررات جشنواره هستند و عدم رعایت این قوانین، خصوصاً زمان‌بندی مصوب جشنواره، موجب حذف آثار خواهد شد، متقاضیان شرکت در جشنواره ضمن تکمیل فرم ثبت نام باید نمایشنامه‌های خود را به صورت فایلword بر روی cd به همراه یک نسخه پرینت شده، به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند، مدت زمان اجرای هر نمایش حداقل ۳۰ دقیقه و حداکثر ۴۵ دقیقه است، ستاد برگزاری جشنواره مسئولیتی در قبال محل تمرین، ساخت و ساز دکور، دوخت لباس و چاپ اقلام تبلیغاتی نمایش‌ها نخواهد داشت و ستاد برگزاری در خصوص آثاری که مدارک آنها ناقص است ترتیب اثر نخواهد داد.

قائدی در خصوص جوایز مربوط به پنجمین جشنواره استانی تئاتر تک نیز گفت: در بخش‌های نویسندگی، کارگردانی، بازیگری، موسیقی، طراحی صحنه، طراحی لباس و طراحی پوستر و بروشور جوایزی به تشخیص هیئت داوران به برگزیدگان در مراسم اختتامیه اهدا خواهد شد.

وی بیان کرد: مهلت ارسال نمایشنامه به دبیرخانه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳، اعلام نتایج بازخوانی متون ۱ آذر ماه ۱۴۰۳، زمان بازبینی نمایش‌ها نیمه اول اسفند ماه ۱۴۰۳ و زمان برگزاری جشنواره فروردین ماه ۱۴۰۴ خواهد بود.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی شهرکرد، خیابان شریعتی، کوچه ۵۲، واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس ۰۹۹۲۱۹۸۶۵۹۱ تماس بگیرند.

قائدی خاطرنشان کرد: پنجمین جشنواره استانی تئاتر تک نیمه دوم فروردین ۱۴۰۴ در شهرکرد برگزار می‌شود.