تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733382
شناسه : 3733382
تاریخ :
جنگلبانان با کمترین امکانات محافظ عرصه‌های ملی هستند اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: جنگلبانان در هر شرایط آب و هوایی با کم‌ترین امکانات از هر گونه دست‌درازی به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی جلوگیری می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اصغر احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سطح کل عرصه‌های ملی در این استان یک میلیون و ۳۴۰ هزار هکتار است که از این میزان حدود ۳۴۰ هزار هکتار جنگل‌ها هستند و مابقی مربوط به مراتع می‌باشد.

وی تصریح کرد: جنگل‌های این استان در شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا، فلارد، کیار، کوهرنگ و اردل متمرکز شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جنگل‌ها در این استان زاگرسی هستند و این جنگل‌ها کاربری حفاظتی داشته و تنفس‌گاه کشور عنوان گرفته‌اند، گفت: این جنگل‌ها به ایجاد هوای سالم کمک می‌کنند و ارزش اقتصادی بالایی دارند.

احمدی با بیان اینکه جنگل‌های زاگرس جهت تهیه چوب و زغال از سوی سوداگران مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند اذعان داشت: یکی از وظایفی که جنگلبانان بر عهده دارند مقابله با این افراد سودجو است.

وی ادامه داد: نهم مرداد به‌صورت جهانی تحت عنوان روز جنگلبان نام‌گذاری شده است و فرصت خوبی برای تقدیر و تشکر از زحمات افرادی که در خط مقدم حفاظت از عرصه‌های ملی و منابع خدادادی فعال هستند و به‌عنوان ایثارگران بی‌نام و نشان خدمت می‌کنند، است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری عنوان داشت: جنگلبانان در هر شرایط آب و هوایی با کم‌ترین امکانات از هر گونه دست‌درازی به عرصه‌های ملی و منابع طبیعی جلوگیری می‌کنند.

احمدی یادآور شد: جنگلبانان با کمترین حقوق و مزایا خدمت می‌کنند و در شرایط بحران مانند وقوع آتش‌سوزی از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند و تلاش می‌کنند آتش جنگل و مرتع را نابود نکند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت وقوع آتش‌سوزی در عرصه‌های ملی جوامع محلی می‌توانند با شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۴ تماس حاصل کنند و موارد را اعلام دارند.