تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733367
شناسه : 3733367
تاریخ :
پیاده‌روی اربعین فرصتی بی‌نظیر برای کسب لذت معنوی است اقتصاد ایران: مشهد- مسوول بعثه مقام معظم‌رهبری در خراسان‌رضوی گفت: پیاده‌روی اربعین فرصتی بی‌نظیر برای کسب لذت معنوی است و کمیته فرهنگی اربعین اقدامات گسترده‌ای در این زمینه انجام می دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین احمری ظهر سه شنبه در نشست خبری که با موضوع برگزاری نمایشگاه «مشایه» در اداره کل ارشاد خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین فرصتی بی‌نظیر برای کسب لذت معنوی است.

مسؤول بعثه مقام معظم‌رهبری در خراسان‌رضوی بیان کرد: کمیته فرهنگی نقش پر رنگی در برگزاری این مراسم دارد و برنامه‌های متنوع فرهنگی از سوی این کمیته پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته فرهنگی اربعین تجربه چندین ساله در حوزه اربعین دارد، اظهار کرد: این کمیته سال گذشته بیش از شش هزار روحانی را در قالب‌های مختلف از جمله تبلیغ در موکب‌ها، پاسخگویی به سوالات شرعی و برپایی نماز جماعت در مسیر پیاده‌روی به مراسم پیاده روی اربعین اعزام کرده است.

احمری به اقدامات گسترده‌ای کمیته فرهنگی اربعین اشاره کرد و افزود: شناسایی ظرفیت‌های نهادهای فرهنگی، برگزاری جلسات هماهنگی، بازدید از نهادها و راستی‌آزمایی برنامه‌ها از جمله اقدامات این نهاد است.

مسؤول بعثه مقام معظم‌رهبری در خراسان‌رضوی اظهار کرد: با توجه به اهمیت مساجد در برگزاری مراسم مذهبی، برنامه‌های ویژه‌ای برای مساجد سطح خراسان بزرگ در نظر گرفته شده است.

وی برگزاری مراسم متمرکز در روز اربعین در هر شهر استان و همکاری با شهرداری‌ها و صداوسیما جهت فضای سازی را از دیگر اقدامات این مراسم عنوان کرد.