تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3733358
شناسه : 3733358
تاریخ :
مادورو: اعتراضات در ونزوئلا الگوبرداری از «انقلاب‌های رنگی» است اقتصاد ایران: رئیس‌جمهور منتخب و قانونی ونزوئلا می‌گوید معترضان به نتایج انتخابات از شیوه اعتراضی «انقلاب‌های رنگی» استفاده می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور کنونی ونزوئلا که در انتخابات ریاست‌جمهوری روز یکشنبه مردم این کشور برای بار سوم و برای یک دوره ۶ ساله دیگر او را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کردند با اشاره به شیوه آشوب‌گری خیابانی جریان‌های غرب‌گرا و شکست‌خورده در انتخابات اعلام کرد که این آشوب‌ها الگوبرداری از «انقلاب‌های رنگی» است.

مادورو با نشان‌دان تصاویری از تخریب ساختمان‌ها دولتی و مراکز انتظامی توسط آشوب‌گران و معترضان اعلام کرد که «انها به اماکن نظامی و دولتی و دفاتر مقامات حمله می‌کنند، تایر آتش می‌زنند؛ این شیوه تخریب، الگوبرداری از آن چیزی است که به آن «انقلاب رنگی» می‌گویند.

رئیس‌جمهور منتخب و قانونی ونزوئلا در ادامه تأکید کرد که «ما به سراغ این جنایت‌کارها خواهیم رفت و به آن چه می‌گوییم، عمل خواهیم کرد.»

پس از اینکه شورای ملی انتخابات ونزوئلا اعلام کرد که مردم این کشور «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور کنونی این کشور را برای بار سوم و یک دوره ۶ ساله دیگر به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا انتخاب کردند، جریان‌های غرب‌گرا و شکست‌خورده در صندوق رأی با استناد به یک نظرسنجی مدعی تقلب در انتخابات شدند و دستور آشوب‌های خیابانی را صادر کردند و هواداران آنها به اماکن و نهادهای دولتی حمله کردند. (جزئیات بیشتر)

اکنون پایگاه خبری ژئوپلیتیکال اکونومی در گزارشی فاش کرد که «نظرسنجی بعد از انتخابات که ادعا پیروزی جریان‌های مخالف را دارد، از طرف موسسه‌ای طراحی شده که ارتباط نزدیکی با دولت ایالات متحده و سازمان سیا دارد و برای تبلیغات رسانه‌ای دولت این کشور فعالیت می‌کند.»

بنابر این گزارش، این موسسه که تحت عنون «ادیسون ریسرج» فعالیت می‌کند پیش از این نیز در ناآرامی‌های اوکراین، گرجستان و عراق نیز فعالیت داشته است.

این موسسه که مقر آن در نیوجرسی آمریکاست هم‌زمان با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا در روز یکشنبه مدعی شد که یک نظرسنجی انجام داده که نشان می‌دهد «ادموندو گونزالس» نامزد احزاب راست‌گرا و تحت حمایت آمریکا و کشورهای غربی ۶۲ آراء را کسب کرده و نیکلاس مادورو، نامزد احزاب چپ‌گرا ۳۱ درصد آراء را کسب کرده است.

این موسسه وابسته به سازمان سیا در حالی مدعی پیروزی گونزالس شده که شورای ملی انتخابات ونزوئلا دیروز دوشنبه اعلام کرد که با شمارش ۸۰ درصد آراء، نیکلاس مادورو با کسب ۵۱.۲ درصد آراء برای بار سوم پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شده است و «ادموندو گونزالس» نامزد احزاب راست افراطی و جریان‌های غرب‌گرا و رقیب اصلی نیکلاس مادورو ۴۴ درصد آرا را کسب کرد و در جایگاه دوم قرار گرفت.

انتخابات ریاست‌جمهوری ونزوئلا روز یکشنبه برگزار شد و ۱۰ نامزد احزاب و جریان‌های مختلف سیاسی در ونزوئلا برای تصدی پست ریاست‌جمههوری با هم رقابت کردند.