تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733357
شناسه : 3733357
تاریخ :
انجام ۴۲ هزار اهدای خون موفق به صورت سالانه در قم اقتصاد ایران: قم- مدیرکل انتقال خون استان قم گفت: به صورت سالانه در استان قم ۴۲ هزار اهدای خون موفق انجام می‌شود و این استان رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی پهلوانی پیش از ظهر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: به صورت سالانه در استان قم ۴۲ هزار اهدای خون موفق انجام می‌شود و این استان رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل انتقال خون استان قم با بیان اینکه اهدای سلول‌های بنیادی خون از موضوعاتی است که در راستای برنامه هفتم توسعه کشور مورد توجه ما قرار دارد، ابراز کرد: درحال حاضر سه دستگاه غربالگری خون در استان قرار دارد که پاسخگوی نیاز مراکز درمانی و بیماران است.

وی ادامه داد: استان قم هم اکنون دارای دو هزار تخت بیمارستانی است، اما باتوجه به ساخت مراکز درمانی و بیمارستان‌های جدید در استان، انتظار می‌رود تا دو سال آینده این آمار دو برابر شود و به مراتب نیز نیاز به خون چند برابر خواهد شد.

پهلوانی از صدور پروانه ساخت مرکز جدید اهدای خون برای اداره کل انتقال خون استان قم در پردیسان خبرداد و خاطرنشان کرد: از اصحاب و اهالی رسانه درخواست داریم تا نسبت به فرهنگ سازی امر اهدای خون اهتمام داشته باشند.