تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3733352
شناسه : 3733352
تاریخ :
نیروهای مسلح از مؤلفه‌های اقتدارآفرینی ایران هستند اقتصاد ایران: معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش گفت: قدرت نظامی نیروهای مسلح کشور، از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتدارآفرینی ایران اسلامی در منطقه و جهان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ یوسف قربانی، معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش، در آیین اختتامیه استمرار نهمین دوره جامعه‌پذیری و رزم مشترک دانش‌آموزان ارتش جمهوری اسلامی ایران، یادبود شهید «حسین سامی‌مقام» که در مرکز آموزش ۰۶ حضرت جوادالأئمه نزاجا برگزار شد، گفت: نهمین دوره جامعه‌پذیری و رزم مشترک دانش‌آموزان ارتش که با اعطای درجه سردوشی به پایان رسید، در راستای آماده‌سازی هرچه بیشتر دانش‌آموزان تعلیم داده شده و اعزام به یگان‌های سراسر کشور صورت پذیرفت.

وی افزود: نیروی زمینی ارتش به موازات و پیروی از راهبردهای ابلاغی، در راستای آموزش افراد اعزامی به یگان‌ها، پیشبرد برنامه‌های مدون ارتش، ارتقای توان دفاعی کشور و نیز بهبود آمادگی این نیرو در مقابله با هرگونه تهدید در هر بخشی از کشور می‌کوشد. بر همین اساس سیر آموزش در نیروی زمینی ارتش به نحوی است که فارغ‌التحصیلان نزاجا، متأثر از چنین برنامه‌ریزی‌های دقیق، بهینه و مؤثری، به حداکثر تحرک عملیاتی به ویژه در عملیات‌ها و رزمایش‌ها دست می‌یابند و از نهایت کارایی و مطلوبیت بهره‌مند می‌شوند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید به لزوم هم‌افزایی میان نیروهای مسلح، تأکید کرد: نقش درجه‌دارانی که در پیکره ارتش خدمت می‌کنند، بسیار اثرگذار است، به ویژه درجه‌داری که راهبردهای ارتش و طرح‌های لبیک و مصباح را خوب درک کرده باشد؛ چرا که بازوی توانمند نظام جمهوری اسلامی نیروهای مسلح آن یعنی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران، فراجا و بسیج مستضعفین هستند که باید همیشه آماده به کار باشند.

امیر سرتیپ قربانی با بیان اینکه قدرت نظامی نیروهای مسلح کشور، از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتدارآفرینی ایران اسلامی در منطقه و جهان هستند، اظهار کرد: امروز کشور ما کشوری مقتدر است، به گونه‌ای که جمهوری اسلامی ایران در تحولات دنیا، نقشی اساسی برعهده دارد؛ امری که مثال آن را می‌توان در انجام موفق، کامل و مطلوب عملیات‌هایی چون وعده صادق مشاهده کرد که در کنار عملیات‌هایی همانند طوفان‌الاقصی، به شکستن هیمنه رژیم نحس اسرائیل کودک‌کش منتهی شده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی ارتش با اشاره به لزوم فرمان بری و تأسی از فرامین حکیمانه فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) خاطرنشان کرد: نیروی زمینی ارتش، به عنوان بخشی از بدنه ارتش و به عنوان بازوی نظامی کشور، برای اقتدار میهن اسلامی باید آگاه به مسائل روز، دارای بصیرت و آماده به کار باشد. تمامی این امور، در گرو فرمان‌برداری و پیروی از فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) است؛ چرا که ایشان به مثابه ستون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به تمامی امور نظامی، سیاسی و مذهبی اشراف کامل دارند و بر همین اساس، دانش‌پژوهان جوان نیروی زمینی، به عنوان سربازان زمینه‌ساز ظهور حضرت بقیه‌الله‌الاعظم (ارواحنا له الفداء)، باید به ایشان اقتدا و از بیانات معظم له (مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب پیروی کنند.