تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733341
شناسه : 3733341
تاریخ :
عدم حضور نماینده شورا در کمیسیون تطبیق اقتصاد ایران: اردبیل- رئیس شورای اسلامی استان اردبیل گفت: متأسفانه مسئولان شهرستانی خلاف مقررات و قوانین از دعوت نماینده شورا در کمیسیون تطبیق اجتناب کرده و در این زمینه پاسخگو نیستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم صفری صبح سه شنبه در نشست اعضای شورای اسلامی استان اردبیل با مدیرکل بازرسی این استان اظهار کرد: سفرهای شهرستانی اعضای شورای استان آغاز شده و در قالب این سفرها اعضای شورای اسلامی استان در جریان مشکلات و نارسایی شوراهای روستا، بخش، شهر و شهرستان قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه پیش از این اعضا به شهرستان مشگین‌شهر سفری داشته اند، خاطرنشان کرد: این سفرهای در نیمه دوم سال نیز به سایر شهرستان‌ها انجام می‌گیرد تا اعضای بیشتر در جریان امور مردم و مطالبات آنها قرار گیرند.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل ضرورت گزارش دهی مرتب همیاری شهرداری‌ها را به شورای استان یادآور شد و بیان کرد: حسابرسی این مجموعه وابسته به شهرداری‌های استان مشکلاتی را نمایان کرده که باید به سرعت رفع و شفاف سازی امور را شاهد باشیم.

صفری با بیان اینکه در سال سوم فعالیت شوراها هستیم و فعالیت آنها در این دوره گسترده و مثال زدنی است، افزود: همراهی خوب شوراها را با شهرداری در حل مشکلات و دغدغه‌های مردمی شاهدیم.

وی گفت: در برخی شهرستان‌ها متأسفانه نماینده شورای شهرستان به جلسات تطبیق دعوت نمی‌شوند و این امر خلاف مقررات و قوانین است.

رئیس شورای اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: وظیفه همکاران ما امر نظارت بر فعالیت شهرداری‌ها در حوزه‌های مختلف به ویژه کارهای عمرانی و زیربنایی است تا روند مطلوب و رضایت بخشی را در این حوزه شاهد باشیم.

صفری ادامه داد: برخلاف تصور غلط که گاه اعضای شورا را مخل فعالیت‌ها می‌دانند وظیفه همکاران ما به نمایندگی از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت استان صیانت از حقوق بیت المال و هزینه کرد درست اعتبارات در مسیر عمران و آبادانی است.

وی در پایان با قدردانی از زحمات مجموعه بازرسی استان خاطر نشان کرد: اداره کل بازرسی استان امین و اطمینان بخش فعالیت شورا و شهرداری هاست.