تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733338
شناسه : 3733338
تاریخ :
سرعت توفان در زابل به ۱۰۸ کیلومتر در ساعت رسید اقتصاد ایران: زاهدان_ رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: سرعت توفان در زابل به ۱۰۸ کیلومتر در ساعت رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: وزش باد شدید تا بیشینه ۱۰۸ کیلومتر در ساعت بامداد امروز سه شنبه ۹ مرداد زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن شعاع دید افقی را به هزار و ۲۰۰ متر کاهش داد.

وی ادامه داد: در شهرستان زهک، بیشینه سرعت باد طی امروز به ۷۳ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا هزار متر کاهش داد.

وی خاطرنشان کرد: غبار حاصل از توفان منطقه سیستان دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به دو هزار و ۵۰۰ متر، نصرت آباد دو هزار متر و میرجاوه سه هزار متر کاهش داد.

این مسؤول بیان کرد: براساس نتایج نقشه‌های پیش یابی و پیش بینی هواشناسی، در شمال استان وزش بادهای ۱۲۰ روزه تا پایان هفته تداوم داشته و طی این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی استان وزش باد با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی و افزایش غبار پیش بینی می‌شود.

ملاشاهی گفت: شهروندان ساکن مناطق تحت تأثیر، از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری کرده و احتیاط در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات توصیه می‌شود و از کار در ارتفاعات جدا پرهیز کنید.