تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3733334
شناسه : 3733334
تاریخ :
انتشار جدول قیمت جدید خودرو توسط خودروسازها اشتباه است اقتصاد ایران: سخنگوی شورای رقابت با بیان اینکه انتشار جدول قیمت جدید خودرو توسط خودروسازها اشتباه است، گفت: هماهنگ نبودن شورای رقابت و خودروسازها منجر به التهاب می‌شود و دود آن به چشم مصرف‌کننده می‌رود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سپهر دادجوی توکلی سخنگوی شورای رقابت در خصوص افزایش قیمت خودرو اظهار کرد: فرایند بررسی نحوه محاسبه قیمت تمام شده خودروهای مونتاژی و تولید داخلی، مدتی است شروع شده و با جزئیات در حال پیگیری است. اگر تخلفی در این حوزه صورت گرفته باشد، خودروسازهای متخلف به شورای رقابت معرفی و مراجع ذی‌صلاح با آنها برخورد قانونی خواهد کرد.

وی تاکید کرد: خودروسازها اجازه ندارند بدون در نظر گرفتن مقررات، وجهی از مصرف‌کنندگان مطالبه کنند.

دادجوی توکلی تاکید کرد: اظهارنظرهای غیرکارشناسی همکاران بنده در خصوص قیمت خودور، منجر به ایجاد التهاب در بازار می‌شود. فرایند تغییر قیمت‌ها و تناسب عرضه و تقاضا باید طبق مصوبه شورای رقابت باشد.

سخنگوی شورای رقابت در گفت و گو با رادیو اظهار کرد: انتشار جدول قیمت جدید خودرو توسط خودروسازها اشتباه است، این نقد به شورای رقابت وارد است. هماهنگ نبودن شورای رقابت و خودروسازها منجر به التهاب می‌شود و دود آن به چشم مصرف‌کننده می‌رود. در حال عبور از شرایط بحرانی هستیم و تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم. تلاش می‌کنیم بازار خودرو به سمت عرضه و تقاضا حرکت کند.

وی افزود: شورای رقابت اجازه قیمت‌گذاری ندارد و فقط دستورالعمل قیمت‌گذاری را تنظیم می‌کند.

دادجوی توکلی تاکید کرد: پیش از انتشار جدول قیمت‌گذاری از سوی خودروسازها، این جدول توسط شورای رقابت بررسی می‌شود.