تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3733332
شناسه : 3733332
تاریخ :
بازداشت ۹۸۷۰ فلسطینی در کرانه باختری اقتصاد ایران: باشگاه اسرای فلسطین امروز اعلام کرد که شمار بازداشت شدگان در کرانه باختری از آغاز نبرد طوفان‌الاقصی تاکنون به ۹۸۷۰ نفر رسیده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، باشگاه اسرای فلسطین امروز سه‌شنبه اعلام کرد نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی در ادامه یورش به کرانه باختری طی 24 ساعت گذشته 15 فلسطینی دیگر را بازداشت کردند که بین آن‌ها کودکان و اسرای سابق که تازه آزاد شده بودند نیز وجود دارد.

باشگاه اسرای فلسطین همچنین اعلام کرد که از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر (15 مهر ماه) گذشته تاکنون 9870 فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شده است.

صهیونیست‌ها که از زمان آغاز عملیات طوفان‌الاقصی سرکوبگری و حملات خود به کرانه باختری را تشدید کرده‌اند، طی روزهای گذشته شروع به بستن ورودی‌های شهرها و روستاهای کرانه باختری کرده و سعی دارند مناطق مختلف کرانه باختری را از هم جدا کنند و مانع ارتباط فلسطینی‌ها در این منطقه با یکدیگر شوند.

رژیم صهیونیستی از زمان اشغال کرانه باختری، نوار غزه و قدس شرقی در سال 1967 به استفاده از «بازداشت اداری» که در قوانین بین‌الملل ممنوع شده، اقدام کرده است.

بازداشت اداری عبارت است از بازداشت بدون اتهام یا محاکمه و بدون اجازه دسترسی به وکیل برای بازرسی مدارک و شواهد است که این امر نقض آشکار و صریح مفاد حقوق بشردوستانه بین‌الملل است، به طوری که رژیم اسرائیل تنها طرفی در جهان است که این سیاست را اعمال می‌کند.

دستور بازداشت اداری تمام اقشار جامعه فلسطینی از کودک و زن و سالمندان را شامل شده و دادگاه های رژیم صهیونیستی در تقویت این جنایت سهم اصلی را دارند.

انتهای پیام/