تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733324
شناسه : 3733324
تاریخ :
برگزاری مراسم جاماندگان اربعین مهم شمرده شود اقتصاد ایران: زنجان- استاندار زنجان گفت: برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی باید همانند پیاده‌روی اربعین مهم شمرده شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی صبح سه‌شنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی که در محل استانداری زنجان برگزار شد، از پیاده‌روی اربعین به عنوان یک مانور سیاسی برای جهان اسلامی یاد کرد و افزود: این مانور در قالب اجتماع میلیونی زائران امام حسین (ع) در اربعین انجام شده و از اهمیت زیادی برای جهان اسلامی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در پیاده‌روی اربعین حسینی که همه ما از آن به عنوان یک مانور سیاسی برای جهان اسلام یاد می‌کنیم، شاهد حضور میلیون‌ها انسان از ملیت‌ها و کشورهای مختلف هستیم، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع، انتظار ما از برگزارکنندگان این مراسم، آن است که مباحثی چون نوآوری در نحوه خدمات‌رسانی به زائران را در اولویت برنامه‌های کاری خود در ستاد مربوطه قرار دهند.

استاندار زنجان با تاکید بر پررنگ دیده شدن مسائل فرهنگی در پیاده‌روی اربعین حسینی، بر ضرورت استفاده از این حرکت عظیم به عنوان یک رسانه تاکید و خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم به همان میزان که برگزاری این مراسم حائز اهمیت است، برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی نیز باید مهم شمرده شده و در بهترین سطح ممکن برگزار شود.

محمد شعاعی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان باید همکاری لازم را در راستای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای برگزاری هر چه بهتر پیاده‌روی اربعین حسینی انجام دهند، عنوان کرد: امسال زنجان به عنوان استان معین مرز تمرچین در استان آذربایجان‌شرقی تعیین شده و به لحاظ زیرساختی با هیچ مشکلی مواجه نیست.

ذبیح‌الله بابایی، رئیس ستاد عتبات عالیات استان زنجان نیز در این جلسه با یادآوری اینکه امسال قرار است ۳۵ موکب از استان زنجان به زائران اربعین حسینی خدمات‌رسانی کند، اضافه کرد: از این تعداد موکب، ۲۸ موکب در عراق و هفت موکب نیز در داخل کشور و در مسیرهای اعزام زائران مستقر خواهند شد.