تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3733316
شناسه : 3733316
تاریخ :
آمریکا: جنگ بین اسرائیل و حزب‌الله اجتناب‌ناپذیر نیست اقتصاد ایران: وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که واشنگتن به دنبال راه‌حل سیاسی برای تنش اخیر در مناطق مرزی لبنان و فلسطین اشغالی است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا امروز سه‌شنبه با بیان اینکه هرگون افزایش تنش‌ها بین اسرائیل و لبنان منجر به انفجار اوضاع می‌شود اعلام کرد که واشنگتن به دنبال راه‌حل سیاسی و دیپلماتیک برای شرایط کنونی است.

وی همچنین افزود که «فکر نمی‌کنم جنگ بین اسرائیل و حزب‌الله (لبنان) اجتناب‌ناپذیر باشد.

«فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه امروز سه‌شنبه و پس از  از جنایت صهیونیست‌ها در «مجدل شمس» واقع در جولان اشغالی، از سازمان ملل متحد خواست تا اقدامی فوری برای توقف اقدامات جنایتکارانه رژیم اشغالگر علیه اهالی جولان اشغالی سوریه انجام دهد.

المقداد در دیدار با «جان پیرلاکروا» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور محافظت از صلح، اعلام کرد که سوریه بر حق ثابت و قانونی خود در بازپس‌گیری جولان اشغالی تاکید دارد. سازمان ملل متحد باید تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی علیه سوریه را آشکار کرده و اقدامی برای توقف تجاوزات رژیم اشغالگر علیه مردم ما در جولان اشغالی، انجام دهد.

وزیر خارجه سوریه همچنین جنایت شنیعی را که صهیونیست‌ها روز شنبه در مجدل شمس واقع در جولان اشغالی مرتکب شده و ۱۲ کودک را قتل عام کردند و تلاش داشتند این جنایت را به مقاومت لبنان نسبت دهند، به شدت محکوم کرد.

حزب الله لبنان عصر شنبه در واکنش به حملات رژیم اسرائیل به جنوب لبنان و کشته شدن شماری از شهروندان این کشور، جولان اشغالی سوریه را هدف حملات راکتی و موشکی خود قرار داد. این حملات بنا به گفته حزب الله بر اهداف نظامی تمرکز داشته است.

مقامات نظامی و سیاسی رژیم اسرائیل به بهانه حادثه مجدل شمس شروع به حمله و اتهام زنی علیه حزب الله کردند. علیرغم ادعای صهیونیست‌ها، برخی رسانه‌ها مانند روزنامه اسرائیل هیوم نوشت که موشک خودی به این زمین فوتبال اصابت کرده است. حزب الله در پیامی به سازمان ملل اعلام کرد که در این حادثه دستی نداشته است.

با اینکه بسیاری از گزارش‌ها خطای سامانه پدافندی رژیم صهیونیستی را عامل هدف قرار دادن مجدل شمس دانسته‌اند و برخی نیز این حمله را ساختگی می‌دانند اما مقامات رژیم صهیونیستی در دو روز اخیر هجمه گسترده‌ای را علیه حزب‌الله به راه انداخته‌اند. با توجه به اهمیت راهبردی منطقه جولان اشغالی و منطقه مجدل شمس و همچنین شرایط میدانی که منطقه جنوب لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی با آن مواجه است، رژیم صهیونیستی در پی آن است که برای سرپوش گذاشتن بر روی اقدامات خود در کشتار غیرنظامیان فلسطینی و نیز کشاندن لبنان به جنگ تمام عیار و مظلوم‌نمایی در عرصه جهانی از این واقعه استفاده کند.