تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733311
شناسه : 3733311
تاریخ :
آیت‌ الله اعرافی اهانت به مسیح(ع) در افتتاحیه المپیک را محکوم کرد اقتصاد ایران: قم- مدیر حوزه های علمیه با محکومیت اهانت به حضرت عیسی(ع) در افتتاحیه بازی‌های المپیک پاریس، همه موحدان جهان را به تأسیس جبهه واحد ایمانی و توحیدی و مقابله با این اهانت‌ها فرا خواند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، متن بیانیه آیت الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در محکومیت اهانت به حضرت عیسی مسیح (ع) بدین شرح است:

«ثُمَّ کَانَ عَاقِبَةَ الَّذِینَ أَسَاءُوا السُّوأَی أَنْ کَذَّبُوا بِآیَاتِ اللَّهِ وَکَانُوا بِهَا یَسْتَهْزِئُونَ»

سپس سرانجام کسانی که اعمال بد مرتکب شدند، دوزخ است زیرا آیات خدا را تکذیب کرده و آن را به سخره گرفتند! (سوره مبارکه روم آیه ۱۰)

در دورانی که انسان معاصر بر اثر هیمنه گفتمان‌های مادی و غیر دینی گرفتار آلام بسیاری شده و در سراب این گفتمان‌ها دست و پا می‌زند، اکنون در کشور فرانسه شاهد برگزاری مراسمی شده‌ایم که یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های تاریخ بشریت حضرت عیسی مسیح (ع) را مورد اهانت قرار داده است.

اهانت به شخصیت عظیم‌الشأنی چون حضرت عیسی مسیح (علی نبیّنا وآله وعلیه السلام) را نمی‌توان به‌عنوان یک حادثه‌ی گذرا تفسیر کرد، بلکه این اتفاق را باید بخشی از فرایندی دانست که کژاندیشان و ناصالحان، طی آن سعی در شکستن تمام حرمت‌های الهی و انسانی دارند و در این راستا به بهانه آزادی بیان، بارها با نفرت‌پراکنی به پیامبران بزرگ الهی و کتاب‌های آسمانی اهانت کرده‌اند و چون واکنش درخوری مشاهده نکردند، به این روند خود ادامه داده و روز به روز بر گستره‌ی اهانت‌های خود افزوده‌اند.

حوزه‌های علمیه جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم سازی شدید این اهانت، بار دیگر تأکید می‌کند که در راه دفاع از مقدسات توحیدی جهان در کنار موحدان و آزادی خواهان جهان قرار دارند و همه موحدان جهان را به تأسیس جبهه واحد ایمانی و توحیدی فرا می‌خوانند و با تمام توان در مقابل این اهانت‌ها موضع خواهند داشت.

امروز از برادران و خواهران مسیحی و متدینان جهان خود دعوت می‌کنیم تا در دست در دست هم نهیم و با تشکیل جبهه فراگیر موحدان و یکتاپرستان جهان در مقابل این هتک حرمت‌ها ایستادگی کنیم و اجازه‌ی تکرار آن‌ها را به ملحدان و بددینان ندهیم و در نشر گفتمان توحید و عدالت و معنویت در بشریت معاصر کوشا باشیم.

در پایان از دولتمردان و حاکمانی که با نقاب آزادی، دین‌ستیزی را سرلوحه‌ی خود قرار داده‌اند و بشر را در دو قطبی‌های انسان سوز قرار داده‌اند می‌خواهیم به این نمایش‌های مزوّرانه پایان دهند تا بیش از این مورد خشم و نفرت پیروان ادیان الهی قرار نگیرند.