تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733310
شناسه : 3733310
تاریخ :
ضرورت کمک دهیاران در ثبت وقایع حیاتی روستاهای استان کرمان اقتصاد ایران: کرمان- استاندار کرمان گفت: دهیاران و مراکز بهداشتی می‌توانند بهترین و بیشترین کمک را در ثبت وقایع حیاتی مناطق روستایی استان داشته باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی فداکار صبح سه‌شنبه در جریان افتتاح مرکز رصد جمعیت استان و نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان کرمان، ضمن اشاره به حجم بالای کار اداره کل ثبت احوال در برگزاری انتخابات، از مدیران و کارشناسان این مجموعه تقدیر کرد.

وی با اشاره به اهمیت سوابق آماری و داده‌ها، اظهار کرد: بخش عمده‌ای از داده‌های اطلاعاتی به صورت سیستمی جمع‌آوری می‌شود و سپس به‌روزرسانی‌ها انجام می‌گیرد.

استاندار کرمان، انتشار آمار را به غیر از موارد طبقه‌بندی شده، یک ضرورت دانست و گفت: مهم است که حساسیت آماری در جامعه به شکل منفی وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: هر تحلیل و تصمیم کارشناسی بر پایه آمار و اطلاعات است بنابراین دهیاران و مراکز بهداشتی می‌توانند بهترین و بیشترین کمک را در ثبت وقایع حیاتی مناطق روستایی داشته باشند.

فداکار همچنین تجمیع شناسنامه‌های قدیمی و عکس‌دار کردن شناسنامه‌های فاقد عکس را مورد تاکید قرار داد.

یادآوری می‌شود: مرکز رصد جمعیت استان کرمان، به منظور رصد مداوم تحولات جمعیتی در کشور، با حضور استاندار کرمان و در محل اداره کل ثبت احوال استان افتتاح شد.