تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733303
شناسه : 3733303
تاریخ :
برجسته کردن جریان مردمی اربعین حسینی در سوگواره «پایتخت موکب ها» اقتصاد ایران: اهواز - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان از برجسته کردن جریان مردمی اربعین حسینی در سوگواره پایتخت موکب ها برای سال جاری خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین مهدی اخوان صباغ در نشست هماهنگی سوگواره پایتخت موکب ها اظهار کرد: حدود سه سال است که جریان پایتخت موکب ها اتفاق افتاده است، البته پیش از این نیز به صورت مردمی رقم می خورده اما به صورت سوگواره رسمی و ملی نبوده، حتی سال گذشته با توجه به آثاری که دریافت شد، جنبه بین المللی هم پیدا کرد.

اخوان صباغ با بیان اینکه نگاه ما به سوگواره پایتخت موکب ها یک کار مردمی است، تصریح کرد: قصد ما این نیست که خودمان بانی کار شویم بلکه می‌خواهیم از یک حرکت مردمی حمایت کنیم تا این جریان در استان شکل بگیرد که الحمدلله گفتمان آن هم در خوزستان به وجود آمده است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام اربعین ادامه داد: این حس در بین خوزستانی‌ها به وجود آمده که در این استان ظرفیتی به نام موکب ها، ایثارگری و دلدادگی مردم به اباعبدالله الحسین (ع) در قالب موکب ها وجود دارد که می‌توان از آن به خوبی استفاده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: امسال قصد داریم جریان مردمی کار را بیش از بخش هنری فعال کنیم، البته همه می‌دانیم که قالب هنری کار وجود دارد اما قصدمان بیشتر این است که حتی با یک کلیپ ساده به روایت ضریب داد تا دست به دست مردم بچرد و امیدواریم این اتفاق رقم بخورد.

حجت الاسلام اخوان صباغ با بیان اینکه امسال بخش کودکان و نوجوانان را هم اضافه کرده ایم، عنوان کرد: در فضای معرفت کودکان، مادران و کودکان یا حتی دختران و مادران می‌توان بسیار کار کرد.

وی اظهار کرد: برای فرهنگ سازی کردن به دنبال کار ساده هستیم، با سادگی و بی آلایشی آن می‌توان جریان را ایجاد کرد و به آن ضریب داد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان بیان کرد: هدف ما این است را دلدادگی مردم به اباعبدالله الحسین (ع) را روایت کنیم.