تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3733285
شناسه : 3733285
تاریخ :
باشگاه کارآفرینان نوجوان بستر ورود موفق دانش آموزان به بازار کار اقتصاد ایران: مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت کار گفت: باشگاه کارآفرینان نوجوان می تواند در تربیت نیروی انسانی ماهر موثر باشد و اشتغال پذیری آنان را در باز کار بیشتر کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، امید ملک، مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دومین دوره تبیینی آموزشی باشگاه کارآفرینان نوجوان ویژه مدیران و سرگروه‌های آموزش کارآفرینی ادارات کل آموزش و پرورش سراسر کشور، گفت: باشگاه کارآفرینان نوجوان می‌تواند در تربیت نیروی انسانی ماهر مؤثر باشد و اشتغال پذیری آنان را در باز کار بیشتر کند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم و اساسی در توسعه و ترویج کارآفرینی، آموزش و تقویت مهارت‌های نرم و پرورش تفکر خلاق و ایجاد نگرش کارآفرینی و ارزش آفرینی در نوجوانان است. ما باید بتوانیم نیرویی تربیت کنیم که به راحتی و سهولت بتواند جذب بازار کار و در موقعیت شغلی خود تثبیت شود.

ملک تاکید کرد: به دنبال شناسایی استعدادهای نهفته، خلاق و افراد نوآوری باید باشیم که بتوانند برای خود کسب و کار مناسبی راه اندازی کنند.

مدیرکل دفتر توسعه نهادهای کارآفرینی و هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: باشگاه کارآفرینان نوجوان ارائه آموزش مهارت‌های نرم کارآفرینانه در مدرسه را جهت ایجاد، تقویت رویکرد و نگرش خلاقانه و نوآورانه در نوجوانان را که جز شاخص‌های سیزده گانه دیده‌بان جهانی کارآفرینی است دنبال می‌کند.

ملک تصریح کرد: اثربخشی این دوره‌ها ارزیابی خواهد شد و استان‌هایی که در زمینه اجرای باشگاه کارآفرینان نوجوان از لحاظ کمی و کیفی عملکرد مطلوبی داشته باشند تشویق خواهند شد.