تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733280
شناسه : 3733280
تاریخ :
همکاری همه سازمان‌ها و نهادها در مقابله با پشه آئدس لازم است اقتصاد ایران: بوشهر- فرماندار بوشهر گفت: همکاری و مشارکت همه سازمان‌ها و نهادها درمقابله با پشه آئدس لازم است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، صالح رحیمی صبح سه شنبه در قرارگاه پدافند زیستی شهرستان بوشهر در محل سالن اجتماعات فرمانداری بوشهر بیان داشت: جهت مقابله با پشه مهاجم آئدس نیاز به همکاری و مشارکت همه سازمان‌ها و نهادها است.

فرماندار بوشهر گفت: دستورالعمل عملیاتی و پایش تهدیدات ناشی از ناقل مهاجم زیستی پشه آئدس، جامع‌ترین دستورالعمل جهت کنترل پشه آئدس در کشور است و وظایف ارگان‌ها و نهادها را به تفکیک مشخص نموده است.

وی بیان داشت: آموزش و اطلاع‌رسانی صحیح به مردم و پاک‌سازی و بهسازی محیط شهر و روستا و از بین بردن محل‌های تجمع آب‌های راکد حائز اهمیت فراوان است، لذا شهرداران و دهیاران می‌توانند نقش بسیار مهمی در کنترل پشه آئدس و جلوگیری از شیوع بیماری تب دانگ داشته باشند.

ضرورت اطلاع‌رسانی محتواهای آموزشی مرتبط با بیماری تب دانگ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز اظهار داشت: در سه شهرستان استان بوشهر پشه مهاجم آئدس شناسایی و صید شد و زیستگاه پشه به ترتیب در قایق‌های قدیمی رها شده در ساحل، تایرهای فرسوده و چاله آسانسور وجود داشت.

قاسم برجوئی‌فرد اضافه کرد: محل‌های نگهداری لاستیک‌های فرسوده، محل‌های دفع زباله، مکان‌های حاوی آب راکد، قایق‌های فرسوده و رها شده، مخازن آب فرسوده و زنگ زده، چاله‌های آسانسور ساختمان‌های در حال ساخت، سطل‌های محل تجمع آب کولر باید موردتوجه مردم باشد زیرا جهت تخم‌گذاری و رشد لارو پشه محیط مناسبی است.

وی تأکید کرد: ادارات باید چک‌لیست خود اظهاری مقابله با پشه مهاجم آئدس را تکمیل کرده و نواقص مربوطه را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف نمایند تا شرایط جهت رشد و نمو پشه آئدس فراهم نشود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همکاری ادارات در اطلاع‌رسانی محتواهای آموزشی مرتبط با بیماری تب دانگ به پرسنل و خانواده‌های آن‌ها ضروری و لازم است.