تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : خودرو
لینک : econews.ir/5x3733253
شناسه : 3733253
تاریخ :
هوندا، نیسان و میتسوبیشی با همدیگر همکاری می‌کنند اقتصاد ایران: عصر خودرو- هوندا و نیسان مدتی است با هم کار می‌کنند و حالا میتسوبیشی هم به آنها ملحق می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این خبر کاملاً درست است که صنعت خودروسازی با رقابت شدید و مقررات سختگیرانه‌ای روبرو شده و برای مقابله با این چالش‌ ها، خودروسازان بزرگ در حال تشکیل اتحاد هستند.

اخیراً گزارش شده که میتسوبیشی موتورز به اتحاد هوندا-نیسان پیوسته است. این همکاری که در مارس 2024 تشکیل شد و بر خودروهای الکتریکی (EV) و نرم‌افزارهای هوش مصنوعی تمرکز دارد.

این کمپانی ها با همکاری یکدیگر قصد دارند هزینه‌ های تحقیق و توسعه را کاهش دهند و نرم‌افزار های مرتبط با هوش مصنوعی را در خودرو های خود به یک استاندارد تبدیل کنند. این همکاری همچنین می‌تواند به آن‌ ها کمک کند تا در برابر رقبای قدرتمندی مانند تسلا و خودروسازان چینی رقابت مؤثرتری داشته باشند.

طبق گزارش خبرگزاری نیکی آسیا، میتسوبیشی می‌خواهد به توافق بین هوندا و نیسان بپیوندد. این همکاری که در ماه مارس اعلام شد و به روی نرم‌افزار های خودرو، قطعات اصلی خودرو های الکتریکی و محصولات مکمل تمرکز دارد. با توجه به اینکه نیسان 34 درصد از سهام میتسوبیشی را دارد، پیوستن میتسوبیشی منطقی به نظر می‌رسد.

این اتحاد می‌تواند به کاهش هزینه‌ ها و استاندارد سازی نرم‌افزار ها کمک کند و رقابت با تسلا و خودروسازان چینی را تا حد ممکن آسان‌تر کند.

طبق گزارش‌ها، میتسوبیشی با هوندا و نیسان توافق‌نامه عدم افشای اطلاعات (NDA) امضا کرده تا مذاکرات برای همکاری گسترده‌تر را آغاز کند.

پس از انتشار این گزارش، سهام میتسوبیشی 6.3 درصد افزایش یافته است. سهام نیسان نیز 2.8 درصد و سهام هوندا 2.6 درصد افزایش یافتند.

این افزایش ارزش سهام نشان‌دهنده اعتماد بازار به این همکاری جدید است.

همکاری این سه شرکت می‌تواند هزینه‌ های تحقیق و توسعه را به شکل چشمگیری کاهش دهد و توسعه را سرعت بخشد و به این ترتیب رقابت با خودروسازان چینی را بهتر مدیریت کند.

با این حال، جزئیات نهایی این اتحاد هنوز اعلام نشده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که  نیسان و میتسوبیشی از سال 1999 با رنو همکاری می‌کنند.

همکاری بین نیسان، هوندا و میتسوبیشی اولین اتحاد سه‌گانه ژاپنی امسال نیست، چند ماه پیش هم تویوتا، مزدا و سوبارو برای توسعه نسل جدیدی از موتور های احتراق داخلی شروع به همکاری کردند. این نسل جدید موتور های احتراق داخلی بر روی پیشرانه‌ های هایبریدی و سازگاری با سوخت‌های کربن‌ خنثی یا همان سوخت های جایگزین تمرکز دارد.

تویوتا چند موتور چهار سیلندر خطی را آماده می‌کند، مزدا فناوری موتور های چرخشی یا روتاری خود را برای خودرو های الکتریکی با برد افزایش یافته بهبود می‌بخشد و سوبارو موتور بوکسر خود را بهینه‌سازی می‌کند.

این همکاری‌ها نشان‌ دهنده تلاش‌های گسترده‌تر خودروسازان ژاپنی برای مقابله با چالش‌ های فعلی صنعت خودرو است. 

باید دید این اتحاد ایجاد شده بین غول های ژاپنی می‌تواند جلوی سیل عظیم محصولات کمپانی های چینی را بگیرد یا خیر.