تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3733252
شناسه : 3733252
تاریخ :
احتمال برگزاری دیدار ایران - قرقیزستان در ورزشگاه تختی اقتصاد ایران: در صورتی که مشکلات ورزشگاه تختی برطرف شود، احتمال دارد میزبان دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر قرقیزستان در بازی‌های مقدماتی جام جهانی باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، کنفدراسیون فوتبال آسیا روز گذشته اعلام کرد فدراسیون فوتبال ایران ورزشگاه نقش جهان اصفهان را برای میزبانی تیم ملی ایران از قرقیزستان در نخستین بازی مرحله سوم مقدماتی جام جهانی 2026 معرفی کرده است.

ظاهراً دلیل چنین تصمیمی از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال، آماده نشدن ورزشگاه آزادی بوده است و قرار است گروه فنی و اجرایی فدراسیون فوتبال شنبه هفته آینده برای بازدید از ورزشگاه نقش جهان، مسیرهای ورود و خروج تماشاگران، پارکینگ، هتل و ... به اصفهان سفر کنند.

با وجود اعلام ورزشگاه نقش جهان به‌عنوان محل برگزاری دیدار ایران - قرقیزستان، کادر فنی تیم ملی خیلی تمایلی به سفر ملی‌پوشان به اصفهان ندارد، چرا که لژیونرها علاوه بر سفر از کشورهایی که در آن بازی می‌کنند به ایران، باید با پروازی دیگر راهی اصفهان شوند. ضمن اینکه ممکن است در بحث اسکان تیم ملی در هتل نیز مشکلاتی به وجود بیاید.

در همین راستا، مهدی محمدنبی نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال و سرپرست تیم ملی روز گذشته در جلسه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ برتری، ورزشگاه تختی را برای برگزاری دیدار ایران - قرقیزستان پیشنهاد داد. البته تأکید نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال بر آماده شدن ورزشگاه آزادی بود، اما اگر به هر دلیلی این ورزشگاه مهیا برگزاری مسابقه نشود، ورزشگاه تختی جایگزین این ورزشگاه باشد.

در بررسی از ورزشگاه تختی مشخص شده است که اگر گیت‌ها نصب شده و یکسری جزئیات فراهم آید، مشکلی برای برگزاری بازی تیم ملی ایران مقابل قرقیزستان وجود نخواهد داشت. قرار است امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی نیز بازدیدی از ورزشگاه تختی داشته باشد. فدراسیون فوتبال برای اینکه ورزشگاه تختی را جایگزین نقش جهان کند حداقل باید دو هفته قبل از شروع مسابقه، موضوع را به اطلاع AFC برساند.

تیم ملی ایران پنجشنبه 18 شهریور ماه در نخستین دیدارش در مرحله سوم مقدماتی جام جهانی در ایران به مصاف قرقیزستان می‌رود و بیستم شهریور ماه میهمان امارات خواهد بود.

انتهای پیام/