تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733249
شناسه : 3733249
تاریخ :
رشد ۳ درصدی اهدا خون در رودسر اقتصاد ایران: رودسر- رییس پایگاه انتقال خون رودسر از رشد ۳ درصدی مراجعات مردمی برای اهدای خون طی ۴ ماه در این شهرستان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

رضا جهانباز توتکله در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به تعداد مراجعات برای اهدای خون در ۴ ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: در این مدت سه هزار ۵۰۰ نفر برای اهدای خون به این پایگاه مراجعه کرده‌اند.

وی با اشاره به افزایش ۳ درصدی اهدای خون از سوی مردم نوعدوست این شهرستان آن را نشان از روحیه انسان دوستی مردم در جهت کمک به بیماران نیازمند اهدای خون ذکر کرد.

جهانباز توتکله با بیان اینکه در زمان حاضر ۱۲۰ بیمار تالاسمی فعال در این شهرستان زندگی و به صورت مداوم خون دریافت می‌کنند از مردم خواست در اهدای خون به این بیماران با این مرکز همکاری بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: طی سال حدود ۷ هزار نفر در این شهرستان به این مرکز خون مراجعه کرده که ۶۰ درصد از این افراد به صورت مستمر هر سال و تا سه بار خون اهدا می‌کنند.

رئیس پایگاه انتقال خون رودسر گفت: این فرآورده‌های خونی مورد استفاده بیماران دیالیزی، تالاسمی، سرطانی و کم خونی، عمل جراحی، اطفال، تصادفات قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: از همه درخواست می‌شود که در سنت حسنه اهدای خون شرکت و دیگران را نیز ترغیب به مشارکت در این حرکت معنوی و انسانی دعوت کنند.

جهانباز بیان کرد: حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان چهار بار و برای خانم‌ها سه بار از شرایط اهدا خون است.