تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3733243
شناسه : 3733243
تاریخ :
طعنه روسیه به عبور میزان بدهی ملی آمریکا از ۳۵ تریلیون دلار! اقتصاد ایران: سفیر روسیه در آمریکا می‌گوید که این کشور در حال هدر دادن پول و منابعش در جنگ اوکراین است و در عین حال بدهی دولتی آمریکا برای نخستین بار از ۳۵ تریلیون دلار تجاوز کرده است!

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا با تاکید بر اینکه این کشور بودجه‌اش را در اوکراین به‌هدر می‌دهد، به افزایش سرسام‌آور بدهی دولت واشنگتن طعنه زد.

آنتونوف دراین‌باره گفت: واشنگتن همچنان به سوزاندن پول‌های هنگفت در شعله‌های جنگ اوکراین ادامه می‌دهد و این در حالی است که امروز، اعلام شد که بدهی ملی آنها با عبور از ۳۵ تریلیون دلار، به بالاترین حد در تاریخ این کشور رسیده است.

وی با اشاره به رونمایی واشنگتن از بسته کمک نظامی جدید برای اوکراین به ارزش حدود ۱.۷ میلیارد دلار، تصریح کرد: می‌توان تصور کرد این پولی که به جیب نئونازی‌ها و رژیم تروریست کی‌یف سرازیر می‌شود، اگر برای مقاصد صلح‌آمیز، اهداف توسعه‌ای و اقدامات در راستای رفع مشکلات بیشمار اجتماعی و اقتصادی داخلی آمریکا هزینه می‌شد، چقدر به سود این کشور بود.

دیپلمات ارشد روس تاکید کرد: واضح است که حلقه حاکمیتی در آمریکا برنامه‌ای برای این کار ندارند. آنها کاملا در گذشته گیر کرده‌اند. آمریکایی‌ها بین مفهوم «اوکراین واقع در مرزهای ۱۹۹۱» که البته وجود ندارد و نخواهد داشت، و امید واهی تحمیل شکستی راهبردی به روسیه، دو تکه شده‌اند.

آنتونوف اضافه کرد: تسلیحاتی که آمریکا برای کی‌یف تامین می‌کند، قادر به تغییر شرایط میدان نبرد نیست. این تسلیحات تنها جنگ را طولانی می‌کند و به قربانیان بیشتر که در بین آنها غیرنظامیان هم وجود دارد، می‌انجامد. با این حال، تاجران و منفعت‌طلبان(آمریکایی) از طریق تدارکات نظامی و تامین سلاح، کسب درآمد می‌کنند و منافع خود را به منافع کشور ترجیح داده و متاسفانه مردم به این موضوع توجه نمی‌کنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده است که بدهی ناخالص ملی این کشور تا ۲۹ جولای، به رکورد ۳۵ تریلیون دلار رسیده و پنتاگون نیز همزمان از تخصیص بسته کمک ۱.۷ میلیارد دلاری به اوکراین خبر داده است!