تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد دانش بنیان
لینک : econews.ir/5x3733239
شناسه : 3733239
تاریخ :
گمرک هنگ کنگ از هوش مصنوعی برای مقابله با جرایم بهره می برد اقتصاد ایران: اداره گمرک و مالیات هنگ کنگ تصمیم دارد یک سیستم هوش مصنوعی جدید راه اندازی کند که یک ساعت ویدئو را در چند ثانیه بررسی می کند و کل هزینه توسعه سیستم تقریبا ۷۷ هزار دلار است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این سیستم قادر به پردازش یک ساعت ویدئوی دوربین های نظارتی یا حدود ۶ هزار عکس در چند ثانیه است. هدف از ابداع چنین سیستمی نیز مقابله با جرایم با کمک شواهد دیجیتال است.

تحقیقات اولیه درباره موتور جستجوی هوش مصنوعی نشان دهنده صحت ۸۰ درصدی نتایج آن بود. این امر به ماموران اجازه می دهد تحقیقات را به طور کارآمدتر ادامه دهند.

وانگ وی کی از دپارتمان آزمایشگاه جنایی رایانه در این باره می گوید: هنگامیکه ما سیستم هوش مصنوعی را به کارگیریم می توانیم چندثانیه پس از وارد کردن دستورات مرتبط برای یک جستجوی خاص، پرونده را پردازش کنیم. در روش سابق اگر یک ویدئوی دوربین مدار بسته یک ساعت طول می کشید، همکاران ما باید به مدت یک ساعت آن را دقیقا تماشا می کردند.

البته هنوز مشخص نیست اداره گمرک و مالیات هنگ کنگ چه زمان سیستم هوش مصنوعی را در عملیات های هوش مصنوعی روزانه خود یکپارچه می کند اما به گفته مقامات این سازمان به طور فعال مشغول بررسی استفاده از فناوری های نوین برای افزایش قابلیت هایش در کنترل شواهد دیجیتال و مقابله با جرائم سایبری است.

دپارتمان آزمایشگاه جنایی رایانه در سال ۲۰۰۰ میلادی برای جمع آوری، نگهداری و تحلیل شواهد دیجیتال و ارائه یافته ها در دادگاه تاسیس شد.

به گفته ادارمه گمرک و مالیات هنگ کنگ هزینه کل توسعه این سیستم حدود ۷۷ هزار دلار است.