تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733216
شناسه : 3733216
تاریخ :
نقاش صاحب سبک خوزستانی درگذشت اقتصاد ایران: اهواز - هاشم بدری معروف به هاشم بدری، هنرمند نقاش و صاحب تکنیک «بدریسم» صبح امروز در منزل خود دار فانی را وداع گفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم بدری از جانبازن دوران دفاع مقدس است که تکنیک کاردک بدریسم را در سال ۱۹۹۵ میلادی در فرانسه به ثبت رسانده است.

وی عضو انجمن آزاد نقاشان فرانسه بوده و ابتکار آموزش نقاشی به نابینایان در ایران از جمله تلاش‌های هاشم بدری در عرصه هنر نقاشی در ایران است.

برپایی ۶۰ نمایشگاه نقاشی در ایران، فرانسه و دیگر کشورهای جهان و کسب جوایز ملی و بین‌المللی بخشی از کارنامه هنری این جانباز هنرمند است.

این استاد برجسته نقاشی در آغاز سال‌های جنگ تحمیلی در منطقه عملیاتی شلمچه در راه دفاع از ایران اسلامی به درجه جانبازی نائل آمده است.

بدری دوران نوجوانی و جوانی خود را به همراه خانواده در شهرستان ماهشهر سپری کرد. وی پس از اتمام تحصیلات و اخذ مدرک دیپلم وارد هوانیروز و پس از گذشت ۶ ماه به نیروی زمینی ارتش منتقل می‌شود. او در سال ۱۳۴۵ از منطقه اصفهان به لشکر ۹۲ زرهی خوزستان منتقل شده و چون شناگر بود و کارت نجات غریق داشت، مربی باشگاه افسران شد.

بدری همچنین موفق شد دوره فرماندهی تانک «چیفتن» را با موفقیت پشت سر بگذارد و در آغاز جنگ به عنوان فرمانده تانک‌های چیفتن در مناطق مرزی حضور داشته باشد