تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733136
شناسه : 3733136
تاریخ :
امسال ۱۲ هکتار پنبه در گلستان کشت شد اقتصاد ایران: گرگان- رییس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان از کشت ۱۲ هکتار پنبه در استان خبر داد و گفت: بر اساس پیش بینی ها بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تن پنبه در استان تولید شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علی موسی خانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: امسال ۱۲ هکتار از اراضی کشاورزی گلستان به کشت پنبه اختصاص یافت که از این میزان ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار سطح سبز تعیین شد و براساس پیش بینی‌ها ۲۰ تا ۲۵ هزار تن پنبه در استان تولید شود.

وی افزود: سال گذشته ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار پنبه در استان کشت شده بود که از این میزان سطح کشت شده ۲۱ هزار تن پنبه تولید و تحویل کارخانه‌های پنبه پاک کنی استان شد.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان گفت: سال گذشته قیمت خرید پنبه برای هر کیلوگرم ۲۶ تا ۳۳ هزار تومان به صورت توافقی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه امسال دولت قیمت تضمینی برای هر کیلو گرم پنبه را ۳۷ هزار تومان اعلام کرده است، افزود: پیش بینی می‌شود این قیمت تضمینی توسط کارخانه‌های پنبه پاک کنی افزایش یابد.

موسی خانی با بیان اینکه وضعیت مزارع استان به لحاظ رویش خوب است، اظهار کرد: اکنون این گیاه در مرحله زایش و غوزه کشی است که توصیه می‌شود کشاورزان مراقب آفات کرم قوزه باشند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که کشاورز باید دقت کند در بحث آبیاری‌ها است و این کار باید با توجه به نیاز گیاه انجام شود.