تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3733116
شناسه : 3733116
تاریخ :
ایران بهترین والیبالیست‌های دنیا را دارد/ نسل قوی وارد خواهد شد اقتصاد ایران: سرمربی تیم ملی والیبال مردان چین گفت: ایران بهترین بازیکنان جوان در آسیا و شاید بهترین بازیکنان جوان دنیا را در اختیار دارد. نسل‌های بسیار قدرتمندی در حال ورود به والیبال این کشور هستند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فدراسیون والیبال، ویتال هینن سرمربی تیم ملی والیبال چین که این روزها با حضور در اندونزی نظاره‌گر مسابقات تیم‌های مختلف در مسابقات قهرمانی جوانان آسیاست درباره کیفیت تیم ایران اظهار کرد: در اینجا حاضر شدم تا تمام مسابقات را تماشا کنم. تاکنون بازی تمامی تیم‌ها را دیده‌ام که یکی از این دیدارها مسابقه ایران و چین بود. چیزهایی که می‌دانستم تأیید شد. ایران بهترین بازیکنان جوان در آسیا و شاید بهترین بازیکنان جوان دنیا را در اختیار دارد. فکر می‌کنم نسل‌های بسیار قدرتمندی در حال رشد در ایران هستند. بازی مقابل چین هم این موضوع را تأیید کرد.

وی ادامه داد: تیم چین به سختی تلاش می‌کند اما از نظر من ایران مشخصاً تیم بهتری است. اگر پسران زیر ۱۸ یا ۱۹ سال ایرانی به پیشرفت خود در سال‌های آینده ادامه دهند، ایران در حوزه والیبال بسیار قدرتمند خواهد شد.

سرمربی تیم ملی والیبال چین در ادامه تصریح کرد: پیش‌بینی قهرمان این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا بسیار ساده است. ایران بیشترین شانس را دارد. این برای من سورپرایز بزرگی خواهد بود اگر ایران قهرمان نشود چون قدرتمندترین تیم است و بعد از آن ژاپن، چین و شاید کره جنوبی با کمی شک و تردید و شاید هند و اندونزی بتوانند در این دوره از مسابقات عملکرد خوبی داشته باشند، اما همه این تیم‌ها در یک سطح دیگر نسبت به ایران قرار دارند. ایران کلید پیروزی در این تورنمنت را دارد و اگر بازی عادی انجام دهند پیروز خواهند شد. البته اگر روز بدی داشته باشند که در ورزش این اتفاق ممکن است رخ دهد نتیجه دیگری رقم خواهد خورد ولی از نظر من ایران کلید پیروزی را در اختیار دارد.

تیم ملی والیبال جوانان ایران از ساعت ۱۵:۳۰ امروز (سه‌شنبه نهم مرداد) در فینال قهرمانی مردان زیر ۲۰ سال آسیا به مصاف کره جنوبی می‌رود و در صورت پیروزی قهرمانی در رقابت‌های والیبال جوانان آسیا را هت‌تریک خواهد کرد.