تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3733115
شناسه : 3733115
تاریخ :
رژیم صهیونیستی: ترکیه را از ناتو اخراج کنید اقتصاد ایران: وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از اعضای ناتو خواست تا عضویت دولت ترکیه در این ائتلاف نظامی را لغو کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، در ادامه جدال لفظی مقامات ارشد دولت ترکیه و رژیم صهیونیستی درباره جنگ غزه، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواست تا ترکیه را از این ائتلاف نظامی اخراج کند.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای گفت: با توجه به تهدیدات اردوغان مبنی بر حمله به اسرائیل و لفاظی‌های خطرناک وی، یسرائیل کاتس به دیپلمات‌ها دستور داد که فوراً با همه اعضای ناتو ارتباط برقرار کنند و خواستار محکومیت ترکیه و اخراج این کشور از ائتلاف شوند.

وزارت امور خارجه ترکیه دیروز دوشنبه پس از اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در خصوص حمایت از فلسطین، در بیانیه‌ای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را با «آدولف هیتلر» مقایسه کرد.

وزارت خارجه ترکیه سرنوشت نتانیاهو را مشابه سرنوشت هیتلر دانست و تاکید کرد: کسانی که برای نابودی فلسطین تلاش می‌کنند نیز همچون نازی‌های جنایتکار باید پاسخگوی اعمال خود باشند و بدانند که نمی‌توانند مردم فلسطین را شکست دهند چرا که انسانیت همیشه یاری‌گر آنهاست.

پیش‌تر نیز اردوغان با اشاره به ورود نظامیان ترکیه به لیبی و قره‌باغ، اعلام کرده بود که ترکیه می‌تواند در اراضی اشغالی نیز همان اقدامات را انجام داده و از فلسطین حمایت کند، اظهاراتی که کارشناسان آن را بیشتر در دایره جنگ کلامی میان آنکارا و تل آویو ارزیابی می‌کنند.