تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733087
شناسه : 3733087
تاریخ :
رصد خانه نجوم ایلام افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت اقتصاد ایران: ایلام-رصد خانه نجوم ایلام افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رصدخانه شهر ایلام با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و توسط عبدالصاحب نادری فرماندار ایلام رسماً افتتاح و به بهره برداری رسید.

نادری فرماندار ایلام در این آئین افتتاح و در جمع حضار اظهار داشت: وقتی صحبت از رشدوتوسعه می‌کنیم باید برنامه‌ها و اقدامات متناسب با رشد و توسعه کودکان که آینده سازان این مملکت هستند باشد.

وی افزود: حوزه فرهنگی ما به ویژه در بخش کودکان و نوجوانان بسیار حائز اهمیت است و با توجه به حساسیت این حوزه می‌بایست در اولویت برنامه‌ها باشد.

نادری اظهار داشت: این مرکز که در بازدید روزهای اول به دلیل برآورد هزینه‌ها احیا آن متصور نبود ولی به همت مدیر و همه کسانی که دغدغه احیا این مرکز را داشتند؛ رصدخانه امروز به بهره برداری رسید.

وی گفت: پروژه مهم رصدخانه نقش بسزایی در تفکر و پرورش فکری کودکان و نوجوانان در انتخاب راه آینده‌شان خواهد داشت زیرا با توجه به استعدادهای درخشان در این استان که نیازمند شکوفایی هستند؛ یکی از زمینه‌های موثر همین مرکز نجوم است.

گفتنی است؛ استان ایلام، جزو یکی از ۳ استان‌های کشور است که رصدخانه دارد.