تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733084
شناسه : 3733084
تاریخ :
زمین‌های زراعی دشت «چزکین» فیروزکوه‌ آبرسانی می شود اقتصاد ایران: فیروزکوه- فرماندار فیروزکوه از آغاز عملیات ساخت استخر کشاورزی با هدف آبرسانی به زمین‌های زراعی دشت «چزکین» این شهرستان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حیدری منش صبح سه شنبه و در حاشیه بازدید از طرح ساخت استخر کشاورزی در چزکین گفت: این استخر بخشی از پروژه آبرسانی به دشت چزکین است و به واسطه احداث سد نمرود و اسکان اهالی روستای جایگزین، احداث شده است.‌

حیدری منش افزود: این استخر آب، حاصل سه پروژه در کنار هم است؛ پروژه آبرسانی که توسط آب منطقه‌ای استان تهران دنبال می‌شود و بواسطه این سد، برای این دشت از محل سد نمرود، تأمین آب می‌شود، که این موضوع در حال اجرا است.

وی گفت: پروژه دوم که توسط خود مردم در محل استخر در حال اجرا است و مردم مشارکت کرده‌اند.

فرماندار فیروزکوه تصریح کرد: بخش سوم هم پروژه شبکه آب‌رسانی به مناطقی که به واسطه این آب‌رسانی زیرکشت می‌روند و توسط سازمان جهاد کشاورزی استان دنبال می‌شود و مجوز این پروژه توسط سازمان جهاد کشاورزی استان اخذ شده و توسط مشاور طرح تحت نظارت است.

حیدری منش گفت: در خصوص موضوع اسکان اهالی روستای سله بن هم طی جلساتی که داشتیم و جلسه‌ای که اخیراً با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در منطقه تشکیل شد، یک سری پروژه‌های زیربنایی جهت اسکان اهالی در دست اجرا است.

وی افزود: در حال حاضر بحث تهاتر و جانمایی و پیگیری تحویل زمین، برای افرادی که اسکان می‌یابند، در حال اجرا است و بخشی از ساختمان‌های ساخته شده هم در فرآیند پایان کار در بنیاد مسکن و بخشداری قرار دارند.

فرماندار فیروزکوه تاکید کرد: از طرفی هم با توجه به دغدغه مردم در اسکان در اماکنی که خودشان تمایل دارند، در قسمت مجاور روستای سله بن، هم نقطه دیگری با نام موسیر در نظر گرفته شده که بنیاد مسکن در تدارک آن منطقه است و اعتباراتی هم معاونت عمرانی استانداری جهت اسکان این اهالی پیش‌بینی کرده است و جزو برنامه‌های دولت است.

حیدری منش گفت: امیدواریم با اقداماتی که انجام می‌شود دغدغه‌های هجده ساله اهالی روستای سله بن مورد توجه و حل و فصل قرار بگیرد.