تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733050
شناسه : 3733050
تاریخ :
سمنان آماده اعزام موکب‌های اربعین/حضور کادر درمان برنامه‌ریزی شد اقتصاد ایران: سمنان- دبیر ستاد اربعین استان سمنان از آمادگی استان برای اعزام موکب‌های اربعین به مرز مهران و کشور عراق خبر داد و گفت: ۹۵ درصد از توان استان تاکنون پای کار آمده و آماده عملیات، هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمود قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت آماده سازی موکب ها و همچنین تمهیدات لازم برای برگزاری مراسم اربعین، بیان کرد: اقدامات لازم برای اعزام موکب‌های اربعین به عراق و مرز مهران در استان سمنان با همکاری هیأت‌های مذهبی و دستگاه‌های ذی ربط صورت پذیرفته است.

وی با بیان اینکه اعزام کادر درمانی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود آخرین تمهیداتی است که در واپسین نشست ستاد اربعین استان سمنان این امر نیز میسر شد، افزود: ترتیب اعزام تیم‌های درمانی و پشتیبانی به موکب‌های استان نیز داده شده است.

دبیر ستاد اربعین استان سمنان با بیان اینکه دیگر اقدامی که در این ستاد صورت گرفته تعیین تکلیف وضعیت انتقال زائران و تجهیزات موکب ها به مرز مهران و عراق است، تاکید کرد: توان استان برای حمل و نقل و جابجایی مسافران و تجهیزات موکب ها محدود است لذا باید از توان دیگر استان‌ها بهره‌گیری می‌شد که نیازمندی‌های کمیته اسکان و اعزام نیازمندی ستاد اربعین احصا شده است.

قدرتی با بیان اینکه بنا به این نیازمندی‌ها و توان کمیته حمل و نقل ستاد اربعین، تصمیمات خوبی گرفته خواهد شد تا بتوانیم هم در زمینه انتقال مسافران به مهران و هم تجهیزات موکب ها مانند سال‌های قبل عملکرد خوبی را شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد از توان و آمادگی استان سمنان برای اعزام موکب ها خوشبختانه این این لحظه پای کار آمده و شرایط برای اعزام موکب ها و زائران اربعین امسال مهیا شده است، افزود: استان برای میزبانی از خیل مسافران تابستانی و همچنین زائران رضوی نیز تمهیدات ویژه ای اندیشیده که اجرای آن نیز با هماهنگی لازم صورت خواهد گرفت.

دبیر ستاد اربعین استان سمنان با بیان اینکه این استان در اربعین امسال ۳۵ موکب دارد که ۳۲ موکب در کشور عراق برپا خواهد شد، تاکید کرد: دو موکب نیز از استان سمنان در مرز مهران حضور خواهد داشت تا به زائران اربعین حسینی امسال خدمات رسانی کند.

قدرتی با بیان اینکه امسال نیز موکب فرهنگی، رسانه‌ای، اسکان، تغذیه و … را خواهیم داشت، تاکید کرد: ۲۷ محرم زمان اعزام نخستین موکب‌های اربعین استان سمنان به سمت مهران و همچنین کشور عراق در نظر گرفته شده که آمادگی لازم برای این امر را داریم.

گفتنی است استانداری و مقارن با آن در شهرستان‌ها فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، تبلیغات اسلامی و سپاه و… در زمره اعضای ستاد اربعین استان سمنان هستند که همه ساله برای اعزام و شیوه ارسال تجهیزات و… برنامه ریزی می‌کنند.