تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3733033
شناسه : 3733033
تاریخ :
طرح‌ جهادی «تکام» در روستاهای آذربایجان غربی اجرا می شود اقتصاد ایران: ارومیه - معاون اقتصادی قرارگاه جهادی وزارت کشور از اجرای طرح جهادی تکام در روستاهای آذربایجان غربی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مجتبی زاده عصر دوشنبه در همایش آموزشی دهیاران شمال استان در خوی افزود: طرح تکام یکی از شاخص‌ترین طرح‌های جهادی وزارت کشور برای ساماندهی و تحول در روستا هااست که منجر به توسعه اقتصادی روستا می‌شود.

وی نقش دهیاران در اجرای این طرح را کلیدی دانست و افزود: هدف از اجرای این طرح پیشرفت همه جانبه روستا، سکونت پایدار در روستاها و مهاجرت معکوس به روستا و توانمند سازی روستاییان با بهره گیری از ظرفیت مردمی در روستا هاست.

مجتبی زاده تصریح کرد: برای اجرای بهینه تکام تیم‌هایی از مجموعه فرهیختگان و افراد مسلط به کار و اندیشه نو در ۳۱ استان کشور تشکیل شده است.

مجتبی زاده افزود: مفاد و بخشنامه‌های طرح تکام در قالب ۵ سند بالادستی و متشکل از ۱۶ نظام پایه در وزارت کشور مصوب و برای اجرا به استان‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی هم در این همایش گفت: دهیاران به عنوان کنشگران روستایی برای داشتن روستایی مولد در همه زمینه‌ها در اجرای این طرح نقش مؤثری دارند.

پاشایی افزود: برای اجرایی شدن این طرح در بیش از ۱۰ روستای پرظرفیت و مستعد استان همایش آموزشی تشکیل شده است.

کریم علی نژاد فرماندار خوی هم در این همایش گفت: امسال برای تکمیل زیر ساخت‌های روستایی شهرستان خوی بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار در کمیته برنامه ریزی شهرستان در نظر گرفته شده است.