تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3733024
شناسه : 3733024
تاریخ :
جنگ لبنان آغاز نشده شیکِل را به زیر کشید اقتصاد ایران: یک رسانه عبری زبان صبح امروز از سقوط آزاد واحد پول رژیم صهیونیستی در مقابل دلار به دلیل احتمال درگیری رژیم صهیونیستی با حزب الله خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، روزنامه اقتصادی کالکالیست در خبری که در شماره امروز سه شنبه آن منتشر شد، اعلام کرد، بادهای جنگ در شمال، شاخص‌های اقتصادی اسرائیل را متزلزل کرده است.

به نوشته این رسانه، بادهای جنگی که از شمال (فلسطین اشغالی) وزیدن گفته است، تاثیرات خود را بر بازار سرمایه اسرائیل داشته و در این بین بازار ارز گوی سبقت را از بقیه در این تاثیر پذیری ربوده است.

شرایط بی ثباتی و نگرانی‌های محسوس از وضعیت ژئوسیاسی اسرائیل تاثیرات مستقیم خود را بر بازار ارزهای خارجی قرار داده است و شیکل همچنان سقوط آزاد خود را ادامه داده و با 1.5 درصد کاهش در ساعات اولیه آغاز به کار دیروز این بازار، دلار آمریکا به 3.76 شیکل رسید در حالی پیش از این شرایط روز جمعه گذشته در مرز 3.66 شیکل قرار داشت.

به اعتراف کالکالیست، صرف نگرانی از شرایط و اوضاع مرز با لبنان دلیل کاهش ارزش شیکل نیست بلکه مدتی است که ارزش شیکل در بازارهای خارجی نیز تنزل پیدا کرده است و طرف‌های خارجی از نهادهای و موسسات اسرائیلی می‌خواهند تا به جای شیکل دلار به عنوان ضمانت در موسسات مالی و اعتباری ودیعه گذاری کنند.

انتهای پیام/